Welke camera kan ik gebruiken voor fotografie van producten voor een webshop?

Ik zoek een camera die ik kan gebruiken voor het fotograferen van producten voor een webshop. Het gaat om kleine objecten van plastic (ongeveer. 5x10 cm). Welke camera en wat voor soort camera is hiervoor geschikt? Ik heb veel gezocht, o.a. op de term macrofotografie (waar dit als het goed is onder te scharen valt) maar ik kom er niet uit.

Budget: max €500, liefst lager.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
2.6K

Het beste antwoord

Alle camera's zijn daar geschikt voor.

Veel belangrijker is het dat je een stevig statief hebt.
Beweging is dodelijk voor dat soort fotografie.

En de opstelling van je object, de hoeveelheid licht
die er op valt, waar het licht vandaan komt.......etc.
dat is allemaal veel belangrijker voor een goed resultaat.

Iedere camera waar je zelf de instellingen kan kiezen,
is goed.
En dan leren er mee om te gaan en alles uit de camera
te halen wat er in zit.
Dat kost tijd en geduld.

Want niet de camera maakt de foto, maar de fotograaf!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meestal is een mob met flits zoom 5/10 megapixels al confirmed

Toegevoegd na 35 seconden:
Voldoende (autospelling)

Toegevoegd na 35 seconden:
Voldoende (autospelling)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb de fuji finepix HS10.is zeker zeer geschikt voor wat u wil doen.zeker ook de macro functie. zo rond de 300 euro. veel plezier ermee.
11 jaar geleden
Nee hoor, macrofotografie is het niet. Dat gaat om dingen die veel kleiner zijn. Iedere goede compactcamera is geschikt, want je bestanden hoeven niet groot te zijn. De Canon powershot s100 is bijvoorbeeld erg goed. Een klein statief is handig, en zet de camera dan op zelfontspanner, dan beweegt hij ook niet doordat je de ontspanknop indrukt.
Een kleine opnametent is behulpzaam om lelijke schaduwen te verminderen. Bijvoorbeeld: http://www.cameraland.nl/product/277/20303/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn écht bruikbare tips van Mendelson!
Wat mij betreft het beste antwoord. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mijn vraag had je het ook over de Canon S100, heb je die zelf, en wat vind jij van de beeldkwaliteit, snelheid van opstarten en snelheid van focussen, snelheid van afdrukken? Ik heb ook een nieuwe vraag gesteld waarin dit model er ook in zit verwerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik heb hem niet. Ik ken hem wel. Wel is het een zeer compacte camera met snelle reactietijd en goede beeldkwaliteit. Ik heb zelf een Nikon d800 en overweeg de aanschaf van een kleine camera voor erbij, maar ben er nog niet helemaal uit welke.
Het ligt eraan welke kwaliteit van presentatie je wilt.
Je kunt het met een supereenvoudig cameraatje doen waarmee je wel redelijk dicht bij het onderwerp moet kunnen komen. Als je wat meer eisen aan de belichting (is ook verlichting van het onderwerp) dan kun je vaak het beste werken met lampjes met wit licht en dan kun je de camera toch eenvoudig houden. Als je echt hoge eisen gaat stellen, dan ben je meer gebonden aan een duurdere camera met flits en eventueel mogelijkheid voor een 2e flitser op afstand bediend. Ik zou zeggen. Ben creatief met KISS. Keep It Simple and Stupid. Die macrofotografie wil alleen maar zeggen dat je erg dicht bij het onderwerp komt en hele kleine voorwerpen zoals insecten beeldvullend kunt fotograferen. Ik herken dit echter niet in jouw vraagstelling.
Succes and als ik al zei: "KISS".