Hoe kan het als een batterij leeg is,en je leg hem op de verwarming het weer doet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wees voorzichtig met het verwarmen van lege niet-oplaadbare batterijen. Het verwarmen van batterijen lijkt op het eerste oog dus een goede tip om ze opnieuw te kunnen gebruiken, maar het levert meer gevaar op dan gemak.
https://www.conrad.nl/nl/informatie-tips/energie/accu-s---batterijen/levensduur-van-batterijen-verlengen.html

Antwoorden (1)

De batterij is niet leeg, alleen minder geladen. Door de batterij te verwarmen verander je di inwendige weerstand, waardoor het elektrisch potentiaal verschil tussen + en - hoger wordt.
(N.B. elektrisch potentiaal verschil is spanning).

Toegevoegd na 37 seconden:
Minder inwendige weerstand.