Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn simalens voor een sony werkt niet goed samen met de interne flitser, of te vroeg of te laat, sigma 28-200 voor Sony Alpha 330

buiten met daglicht is het een prima camera, maar binnen heb ik er nu niets aan.
wie heeft er een antwoord op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
597
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je een voorbeeld foto plaatsen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nu weet ik niet precies wat een simalens is, maar toen ik problemen had met de flits van mijn sony had dit te maken met de instellingen voor de flitser,nl 1e of 2e lamel. Dit kan je via je menu bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te vroeg of te laat heeft alleen te maken met een eventueel synchronisatie probleem. Dit heeft echter niets te maken met de lens, meer met de sluitertijd met de sluiter zelf. Dus in de camera.
De enige invloed van de lens op de flitser is de diafragma.

Mogelijke problemen die verkeerd kunnen gaan zijn:
-flitsen op het 2e gordijn
-een te snelle sluitertijd dan de flitssynchronisatie tijd. Een sluitertijd van 1/160s is vaak meer dan genoeg.
- Een verkeerde TTL meetresultaat. Vooral binnen gaat de belichtingsmeter vaak de mist in en moet je handmatig bij corrigeren.

Probeer eens een foto te maken met de sluitertijd van 1/60s.

Als je een voorbeeldfoto geplaatst bij je vraag, dan zou ik vast wel kunnen zien wat er misgaat.

Ik ben ervan overtuigd dat er niks mis is met je lens of camera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding