Kost het opladen van een camera via USB en computer minder stroom dan via het stopcontact?

Toegevoegd na 2 minuten:
De computer staat dag en nacht aan. Die kosten tellen niet mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Het beste antwoord

Nee het opladen van een batterij kost altijd dezelfde hoeveelheid energie. Via je computer trek je dus meer stroom uit t stopcontact.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het duurt langer omdat het energietransport langzamer gas: via ian lage stroomsterkte over langere tijd, via stopcontact hoge stroomsterkte over kortere tijd. Uiteindelijke hoeveelheid energie naar je telefoon blijft gelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja en daarom duurt het ook langer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kost waarschijnlijk wel iets minder stroom dan rechtstreeks omdat je geen extra adapter hebt met (warmte)verliezen.
Toch kost het opladen via je computer extra stroom omdat de adapter wat meer vermogen moet geven om de camera-accu op te laden.
12 jaar geleden
Er zal heel weinig verschil inzitten, op jaarbasis hooguit 1 euro, dus waar hebben we het over. Wat wel interessant is, is het gegeven dat veel mensen hun adapters dagven nacht, zond telefoon, tablet of ds er aan vast. Dit kost n.l. Ook stroom, wil je serieus besparen trek deze er dan uit en zet je pc uit, of iig op standby.