Waarom is een camcorder beter dan de opname van een smartphone?

Waar verschillen ze nou in? En stel je krijgt een klap op je gezicht, dan kan een goede cam het in slow motion laten afspelen waardoor je echt de huid ziet meebewegen. Waarom kan dit niet met bv een iphone 4s?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Het verschil zit m in de kwaliteit van de cameralens. De ene schiet meer beelden per seconde dan de andere. Ook zal een goede camera meer megapixels hebben bijv 14.1 zoals de mijne terwijl de iphone volgens mij 'maar' 5 megapixels heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een camcorder is een apparaat puur gericht op het vastleggen van hoogwaardige bewegende beelden. Een smartphone dient een breder doel en moet dus concessies doen.

Een camcorder heeft onder andere:
+betere lenskwaliteit
+lichtgevoeliger lens
+grotere ccd/cmos
+minder ruis
+grotere datastroom mogelijk

En zo kunnen er nog wel wat punten genoemd worden.

Een film bestaat uit allemaal afzonderlijke beelden die achter elkaar worden weergegeven. Als elk afzonderlijk beeld van een hogere kwaliteit is kun je daar achteraf ook meer mee manipuleren.

Dit is ook één van de redenen waarom het maken van slowmotion beelden hiermee beter gaat dan met een smartphone. Overigens kan het met de juiste software óók met filmmateriaal dat met een smartphone is gefilmd, maar het resultaat zal minder zijn dan met een camcorder.

John van Kieskeurig.nl