Kun je een bananenplug aan een bestaand boxdraad bevestigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Ja, dat kan, maar alleen aan het dunne box draad, niet het dikkere gespecialiseerde draad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gewoon (zowel aan dunne als dikke draad) je moet wil je het goed doen deze wel solderen, of je moet er eentje hebben met een schroefdop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan, maar wat heeft het voor zin ?

Hoe meer schakelingen je hebt tussen versterker en speaker, hoe meer verlies je zal hebben. Ik ken een audiofreak die gouden bananenpluggen gebruikt, pure verkoperspraat !

Volgens mij is het toch nog directer en puurder als je rechtstreeks gaat.

Het is een andere zaak als je je kabels vaak aan -en
afkoppelt, zoals ze bij hifi zaken doen om de kabels snel te kunnen switchen. (Of bij P.a. materiaal als je feestjes geeft en dergelijke)