Hoe herken ik een namaak/fake iPod Touch?

Ik wil een 2e hands iPod Touch 4G kopen via Marktplaats. Ik kan me herinneren dat de gehele 2ehands wereld volstond/staat met nepperds.

Hoe herken ik een neppe? Of hoe kom ik erachter dat ie nep is? Zowel tips voor een geopende als ongeopende doos.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

veel manieren om er achter te komen!

1. software - zodra een apparaat iOS draait, is het ook van apple. het is onmogelijk om het systeem van apple op een andere mp3 player te draaien.

2. serienummer - elk apple product heeft een uniek serienummer op de achterkant maar ook in een infovenster in de software. dat kun je dan controlleren op de site van apple (https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do) door het serienummer in te voeren (zonder de eerste S!!!).

3. een ipod touch is gemaakt van echt glas en echt metaal. zodra je dat ding in je handen neemt, voelt het super degelijk. een namaak product valt snel door de mand bij deze test!

succes