beeld en geluid lopen niet synchroon van digitale tv naar analoge versterker; hoe dit te verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dit kan voorkomen, zeker als je de audio naar een extern apparaat stuurt. Audio decoderen is soms net wat sneller. De meeste moderne TV's hebben een optie in de settings waarmee je dit verschil kan compenseren. Kijk dus even in je TV handleiding of in de instellingen menu's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat je het beeld en geluid moet kalibreren. Hiervoor zal je in de handleiding moeten kijken van je digitale TV.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een fout bij de uitzending.
In feite zou dit bij de decoder simpel verstelbaar moeten zijn.
Helaas is dat niet zo.
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid heeft niets met de uitzending te maken. Hoe weet je zo zeker dat er op de tuner van de vragensteller geen vertraging kan worden ingesteld? Op de mijne kan het wel.