Ik zoek twee audio versterkers voor in de auto met high level input, welke zijn goed?

Met high level input bedoel ik dus aansluitbaar op de speakeruitgang van de head unit (radio) omdat deze geen RCA uitgangen heeft.

De ene versterker moet een 2 of 4 kanaals zijn voor de gewone speakers, en de andere moet een 1-kanaals zijn voor een subwoofer.

Speakers moeten ongeveer 100-200 W kunnen de subwoofer rond de 400-500W. Ik heb deze nog niet gehaald dus ik kan mijn keuze daar nog op aanpassen.

Laat maar eens horen wat jullie aanraden!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben reeds in het bezit van een Caliber omvormer van speakeroutput naar RCA. Dus de high level input optie hoeft niet meer.

Budget ligt rond de 300 euro voor beide versterkers. Kwaliteit hoeft niet super te zijn zoals Bose ofzo maar ook geen rommel. Mijn radio is een JVC waarvan ik wat kwaliteit betreft zeer over te spreken ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Het beste antwoord

Er zijn twee topmerken die ik zou kopen, maar wellicht schrik je van de prijs. Als eerste levert het merk Mosconi zo'n beetje de beste versterkers die te koop zijn. In jouw geval zou ik gaan voor een 5 kanaals model en dat heeft dat merk helaas niet. Hele goede tweede is Audison en die leveren wel 5 kanaals versterkers. Voor 799 heb je model LRx6.9 en die levert 4x70 en 1x280 voor je sub.

Staar je niet blind op de speaker input, voor een paar tientjes heb je een converter die je vóór je versterker zet zodat je iedere versterker kunt aansluiten.

Door een versterker te nemen bespaar je installatiekosten en inbouwruimte. Bovendien is de klankkleur en balans voor alle speakers hetzelfde, maar in de betere versterkers kun je wel alle kanalen apart afregelen.

In de mosconi kun je een module plaatsen voor 35 euro, die de tijdvertraging opheft voor de speakers zodat het geluid jou altijd even snel bereikt. Het geluid van de rechterspeaker doet er nl langer over om in jouw oor te komen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Staar je niet blind nr 2: alleen bij goede versterkers wordt het vermogen eerlijk opgegeven. Die 4x70 watt van Audison is echt veel betrouwbaarder dan 4x500 watt van bijvoorbeeld een jvc of pioneer. Het geluid is ook veel beter, gegarandeerd. Maar de prijs is hoger, dat is helaas ook gegarandeerd.

Koop iets in verhouding tot de prijs van de rest. Een topversterker op een radio van de Aldi is zonde. Een sub van Marquant (van de Gamma) sluit je niet aan op een Mosconi.

Toegevoegd na 1 uur:
Met dit budget kun je op marktplaats een uitstekende, maar niet nieuwe versterker scoren. Ik zag een mooie JBL, maar ook een Soundstream of DLS versterker.

Ga even naar Marktplaats en zoek op 'versterker 5 kanaals' in de rubriek auto. Dat is wat ik zou doen, maar wil je perse nieuw dan kun je naar bijvoorbeeld MediaMarkt naar een leuke aanbieding of laatste model.
paulus811