Moet je per sé, als je een elektrisch drumstel hebt, ook een versterker hebben?

Of kan je dan ook gewoon een koptelefoon op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Daar kan ook gewoon een koptelefoon op.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als er geen hoofdtelefoon uitgang opzit kun je via de audio uitgang een hoofdtelefoon versterker aansluiten.
Maar het hoeft niet per se versterkt en weergegeven te worden door speakers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, om geluid te kunnen horen moet het versterkt worden. Als er een koptelefoonaansluiting op zit (ik ben niet bekent met die dingen), is het geluid al versterkt, er zit dan dus een versterker ingebouwd. Dit zou goed kunnen aangezien je voor een koptelefoon maar heel weinig versterking nodig hebt. Denk aan de afmetingen van versterkers in mp3 spelers en telefoons. Indien er alleen een lijnuitgang opzit zul je zelf een versterker erop moeten aansluiten. Dit kan dan een losse koptelefoonversterker zijn, of een normale 'versterker' die naast speaker uitgangen ook een koptelefoon uitgang heeft.