In hoeverre hebben katten last van ultrasoon geluid?

Ik stel de vraag omdat ik een anti-muggen tooltje wil aanschaffen dat een ultrasoon geluid uitzendt, dat dus niet hoorbaar is voor ons mensen, maar wel de muggen op afstand houdt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
4.7K

Antwoorden (1)

Over het algemeen worden de ultrasone insecten-verjagers aangepriezen dat ze geen last geven aan huisdieren. De meningen en onderzoeken zijn daar over verdeeld.
Uit onderstaande link over Ultrasoon geluid
Ook makers van apps, apparaatjes en stekkers die een ultrasoon geluid uitzenden die muggen op afstand moeten houden, weten de consument te misleiden. Helaas zullen ook deze middelen niet helpen om een muggenbeet te voorkomen.
De frequentie van zulke middelen zou zo vervelend voor muggen zijn dat zij op afstand blijven. Uit een onderzoek is gebleken dat de hoge frequentie muggen niet op afstand houdt en dit dus klinkklare onzin is. Ultrasoon geluid kan daarentegen wel effect hebben op KLEINE ZOOGDIEREN, zoals knaagdieren, vleermuizen en mollen, maar niet op insecten. Bekijk in de video onder de link hoe muggenexpert Bart Knols zo’n app met ultrasoon geluid test.
Dus zeer waarschijnlijk ook niet goed voor de poes en ook niet tegen de muggen.
Er worden ook ultrasone apparaten verkocht om katten te verjagen; blijkbaar moeten zij daar dus last van hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Muggen zijn doof. (Ultrasoon) geluid werkt dus inderdaad niet.