Is een kamer van 14 graden te koud voor een hond om 's nachts in te slapen?

Hij voelt niet koud aan, bibbert niet of zo. Hij heeft een ruwe vacht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

In het achterhoofd houdend dat een hond een dier is dat van nature buiten leeft in (soms) nog veel lagere temperaturen:

Nee, een kamer van 14 graden is niet te koud. Zeker niet als hij niet koud aanvoelt en niet bibbert (al kan bibberen ook andere redenen hebben, zoals angst).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, gerustgesteld!

Andere antwoorden (2)

Het bibberen van een hond geeft geen indicatie of hij het warm danwel koud heeft.

Het bibberen van een hond heeft andere oorzaken dan het bibberen van een mens.

De temperatuur is niets verkeerd mee, kouder kan wel een probleem opleveren als de hond altijd in huis verblijft, de vacht is dan niet ingesteld op lagere temperaturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel warm is het niet, dus of hij het prettig vindt weet ik niet. Maar het kan wel denk ik. Er hangt wel veel van af hoe hij slaapt. Op een deken op de grond trekt wat meer kou op, een mand of zo die iets van de grond af is, is al beter. Een warme ondergrond is wel belangrijk.
Mocht je twijfelen, dan kun je ook een krappe bench overwegen, en die afdekken. Dan blijft zijn warmte daar wat in hangen, dat is ook wel lekker voor hem.