Moet ik mijn goudvissen swinters blijven voeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vissen zijn koudbloedig en als je ze in de vijver hebt kan je bij een watertemp lager dan 10 graden stoppen met voeren. Ze gaan in rust en verbruiken weinig energie. het kost zelfs meer energie om voer af te breken dan dat het oplevert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vissen die binnen zitten moeten elke dag eten krijgen, je mag wel iedere week 1 dag vasten inlassen. Is gezond voor uw vissen, maar vissen buiten mag je stoppen met voederen vanaf de temperatuur onder de 8 graden gaat, dan hebben ze een soort winterslaap en hebben ze niet veel energie meer nodig, ze kunnen dan de hele winter overbruggen zonder eten. maar je moet wel zorgen dat de vijver een opening heeft in het ijs anders word het moeilijk om zuurstof in het water te brengen, dat kan je voorkomen met hout op het water te leggen.

Het beste antwoord

als je ze binnen hebt wel zitten ze buiten dan niet dan gaan ze in winterslaap
ze bewegen wel maar dat doen ze zodat ze zuurstof uit het water kunnen halen want de kieuwen hebben nog steeds een stroom van water nodig en heel af toe worden ze wakker vanwege een geluid ofzo ze willen nog steeds niet opgegeten worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je ze in leven wilt houden is dit wel noodzakelijk ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Min min min min.
Ligt eraan, als ze in een vissekom ofzo zitten wel, als ze in een vijver zitten, hoeft dit niet. Het zijn koudbloedige dieren en ze halen hun eten uit het water (Alleen bij een vijver, anders niet!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Bij temperaturen onder de 10 graden eten vissen buiten niet meer.
Binnen natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk is het zo dat de vissen onder een graad of 8 C in een soort van winterslaap gaan en hun metabolisme op een zeer laag pitje wordt gezet.
Dus in dat geval geen eten meer geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goudvissen horen sowieso niet in een vissenkom, dat is veel en veel te klein, maar dat even terzijde.