Hoe kan ik ongewenst gedrag afleren van mijn kitten??

Ik woon gelijkvloers en heb een dochtertje wij willen graag met de deuren open slapen maar we willen niet dat onze kitten op de slaapkamers komt door dit te verkomen dat hij snacht herrie gaat schoppen en je voeten onder de dekens gebruikt als oefenprooi doen wij hem in de keuken waar hij normaal eet drinkt zijn krabpaaltje en kattenbak heeft staan.
Savonds als we naar bed gaan doen we hem in de keuken met de deur dicht. Maar dan gaat hij wel dus hele tijd lopen miauwen hoe leer ik dit af of is er een ander oplossing??

Toegevoegd na 5 minuten:
zou hij altijd blijven miauwen dan?

Toegevoegd na 25 minuten:
wij hebben zon krabpaaltje als de foto het ligt er wel alfrtid in

Toegevoegd na 5 uur:
snappen jullie mijn vraag wel ik krijg echt andere antwoorden telkens

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

had per ongeluk m'n antwoord als reactie neergezet, moet nog wakker worden ;)
negeren is het devies, als je ook maar een enkele keer toegeeft, ben je weer terug bij af.
speel met het kitten voor het slapen gaan, zodat hij goed moe is, en geef hem een lekker maaltje, zodat hij met een beetje geluk rustig gaat uitbuiken.

wat ik altijd doe met kleintjes, is ze in een bench laten overnachten, vlak naast m'n bed.
kleintje tevreden, en je tenen blijven heel.
misschien ook voor jou een idee?
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

koop een kleine bench voor hem zodat hij ook zijn eigen slaapplekje heeft.
En geef hem geen aandacht als hij miauwt s nachts want daarom doet hij dat.
Na verloop van tijd zal hij zijn bedje opzoeken en rustig gaan slapen.

Toegevoegd na 5 minuten:
nee op een gegeven moment stopt hij
wij hebben dit ook gehad met onze puppy
na een uurtje {ja een heel uur} blaffen ging hij toch maar liggen.De 2de nacht was hij het al beu na 5 minuten.

Toegevoegd na 25 minuten:
ja maar je moet iets hebben waar ze niet zelf uitkan zodat ze accepteerd dat dat haar slaapplaats voor de nacht is.
Ik zou de bench dan ook overdag gesloten houden zodat ze er alleen maar s nachts in kan.Dan gaat ze de link leggen tussen slapen en bench.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belonen als hij/zij iets goed doet. Maar katten willen graag bij anderen zijjn, misschien kunt u hem/haar aanleren gezellig in de slaapkamer te gaan slapen. Maar zodra hij/zij gaat miauen of vervelend gaat doen, meot hij eruit. Als u dit een tijdje volhoudt, begrijpt hij dat hij gewoon moet gaan slapen 's nachts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee hoor loen, ook kittens/katten kan je prima opvoeden.
de aanhouder wint :)
zodra m'n kittens wat groter zijn, doe ik het ook op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitspraak van mijn moeder: "Ik betaal de huur en de kat is de baas". M.a.w. Een kat is gewoon een eigenzinnig dier en gaat zijn eigen gang.