Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vindt mijn kat Kruidvat Nachtrust erg interessant?

Ik had laatst het kruidvat nachtrust potje geopend, maar was vergeten het dicht te doen. Had het op het aanrecht gezet en toen ik later thuiskwam zag ik dat alle pillen op de grond lagen.

De pilletjes die op de grond lagen, at hij niet op, maar geeft continu kopjes tegen de pillen en gaat er overheen rollebollen.
Waarom doet hij dat?
Het is niet alleen mijn kat. De kat van buiten die wel eens stiekem binnenkomt om te plunderen bij mij heeft namelijk dat potje van de aanrecht gegooid!

Ingredienten kruidvat Nachtrust; kamille, valeriaan, salie, citroengas, verveine, lavendel, tomatenextract.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
942

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De valeriaan die in deze pillen verwerkt zit is zeer aantrekkelijk voor katten. Je kunt valeriaandruppels bijvoorbeeld voor katten gebruiken om de krabpaal interessanter te maken.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zijn ze zo dol op Valeriaan en Kattenkruid?
Ivana
10 jaar geleden
60% van alle katten wordt opgewonden van de geur. De geur heeft aantrekkingskracht. Waarom?? Misschien om de zelfde reden waarom ik fresia's zo lekker vind ruiken. Puur een natuurgebeuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katten gaan er toch van spacen, dat is toch de reden.
Ivana
10 jaar geleden
Tomaat, het woord "spacen" is mij onbekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.encyclo.nl/begrip/spacen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zich hemels voelen na het gebruik van verdovende middelen
Veel katten schijnen gek te zijn op valeriaan, dus dat zullen ze wel ruiken. Kattenspeeltjes zijn er ook vaak mee gevuld, of kun je ermee insmeren/bespuiten
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ook de andere antwoorden kloppen, maar tijgers en leeuwen zijn (gek genoeg) ook heel erg dol op Lavendel. Ze smeren zichzelf er het liefst helemaal mee onder, dus waarschijnlijk doet je kat (en je diefje) dat daarom ook. Dit komt door de sterke geur trouwens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding