Wie weet welke de beste hondentondeuse is?

Ik heb een labra doodle met een wavy vacht.
Ik borstel en kam heel goed voor de trimbeurt. Maar toch blijf ik hangen in zijn vacht ,dit is zo lastig werken. Ik heb nu een andis 2speed

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
paulus811
4 jaar geleden
Voorzover ik weet zijn tondeuses van Wahl uitstekend, die zijn er in goedkope varianten voor een paar tientjes tot professionele van rond de 400 euro. Ook het aanbod opzetstukken van dat merk is enorm.
Inekez1
4 jaar geleden
Gebruik je wel genoeg olie op de mesjes? Dat moet je regelmatig opnieuw aanbrengen tijdens het scheren, ook bij de beste professionele tondeuses. Verder is het natuurlijk belangrijk dat de mesjes scherp zijn en dat ze goed gemonteerd zitten. Vaak zijn ze een paar mm verstelbaar. Vraag een ervaren hondentrimmer om eens naar je mesjes te kijken.

Antwoorden (1)

Bij een onafhankelijke test kwamen deze als beste tondeuses voor thuisgebruik uit de bus:
#1. Andis AGC Super 2-Speed Professional hondentondeuse
#2. Oster A5 Turbo 2-Speed Professional hondentondeuse
#3. Andis AGRV PowerGroom + hondentondeuse
Je zou eerst nog kunnen proberen met je huidige (raar woord in deze zin) tondeuse zo dicht mogelijk op de huid te scheren, zodat je als het ware onder de klitten door scheert en je scheerkop er niet in kan blijven hangen.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor je info en reactie
Danielle