Nee, je moet er wel een kleine vergoeding voor betalen, want alle dieren worden gechipt, geënt en ontvlooid en dat kost geld. Bovendien moeten asiels ook beetje verdienen om voor de dieren te kunnen zorgen.

Meestal is een hond rond de 150-200 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee,

Je moet wel de kosten voor de inentingen en vast nog meer dingen die ik nu niet kan benoemen.

Mijn asiel kat was ook niet gratis, maar dat snap ik wel want dat kunnen ze daar HEEL goed gebruiken.

Het is wel veel goedkoper dan een (ras)hond als puppy te kopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het woord 'betalen' in regel 2 vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, die moet je wel betalen, meestal uit het asiel zijn ze 150 tot 200 euro maar pups zijn wel iets duurder omdat je die nog langer hebt, die leven nog langere maar dat verschild niet heel er veel hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaalt niet voor je eigen keuze, je betaalt omdat er nog meer honden en katten zitten die ook moeten eten. Het is het totale kostenplaatje dat drukt op een asiel.

Behalve dat je een hond krijgt die gecastreerd is, nagezien op ziekten, injecties heeft gekregen en is gevoed en verzorgd, betaal je ook voor een gedeelte voor de hond en kat die niet wordt meegenomen en waar ook goed voor wordt gezorgd.

De meeste medewerkers zijn ook nog onbetaalde vrijwilligers. Was dat niet zo, dan zouden de asiels niet kunnen draaien.

De prijs die je betaald kan per asiel wijzigen, maar reken maar dat er nooit aan verdiend wordt. Wees blij dat je voor zo weinig geld een kameraad meekrijgt, die je leven zal verrijken!
Ivana