Hallo, mijn labrador retriever is bijna 11 jaar en hij heeft telkens pijn aan zijn heup en is ook ontzettend traag laatste 10 maanden. Hoe kan dit?

Wist btw niet waar ik dit moest plaatsen, sorry als het de verkeerde is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dierenarts gaan voor een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet inderdaad naar de dierenarts. De leeftijd zal zeker een rol spelen, maar wat er precies aan de hand is, moet vastgesteld worden door een deskundige. Ook is de kans groot dat jouw hond medicatie nodig heeft zoals pijnstillers of ontstekingsremmers, dus hup naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk een beetje dat zijn einde nadert :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bezoekje aan de dierenarts en je weet alles want dit kan niemand je hier vertellen wat je hond heeft.
Snuffel
12 jaar geleden
Waarom heb je tien maanden gewacht met naar de dierenarts gaan? Dat is bijna een jaar!!

Het beste antwoord

Oudere honden hebben vaak last van artrose. 11 Jaar is een normale leeftijd voor een labrador waarop hij daar een grote kans op heeft. Hij komt een beetje naar het eind van zijn leven en net als bij oude mensen gaat dat gepaard met ongemakken en pijntjes.

Ga bij de dierenarts langs. Waarschijnlijk geeft hij pijnstillers of een beter voer voor honden met artrose.
Zorg dat je hond niet op de tocht ligt en niet te lang nat blijft na een regenbui. Geef hem een warme plek en een droge, warme deken in zijn mand. Laat hem niet op een te harde ondergrond slapen.

Het allerbeste gewenst.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben laminaat. We hebben ook een kussen voor hem, alleen als we gaan slapen gaat hij voor de deur liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg er dan voor dat het deken voor de deur ligt, liever nog, haal in een tweedehandszaak een oud babymatras, ligt hij wat zachter en zou de pijn ook kunnen verminderen. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Snuffel
12 jaar geleden
Waarom zegt niemand er wat van dat tien maanden wachten met naar de dierenarts te gaan wel erg lang is?

Andere antwoorden (2)

Helaas, dat is een genetisch deficit dat bij Labradors veel voorkomt, eigenlijk bij heel veel grote honden. Er valt weinig aan te doen, ligt niet aan jou!

http://www.labradorforums.co.uk/hips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dat ligt dus niet aan het ras, maar aan de leeftijd. Even nadenken!
Ivana
12 jaar geleden
Het is ook voor de meeste mensen op dit forum handiger als je geen Engelse sites laat linken.
Onze labrador had reuma. Maar denk dat de dierenarts hier meer over kan zeggen dan wij.