Wat kan ik nog meer doen om mijn hondje rustig te houden in de auto?

Ons hondje is dertien jaar en van nature erg nerveus.Ze is altijd bang geweest in de auto maar ik ben veel aan het oefenen door steeds iets verder met haar te rijden.We willen haar graag meenemen op vakantie(2 uur rijden).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je alleen advies geven voor een eventueel volgende hond: van jongs-af-aan direct beginnen met autoritjes, ook langere ritten. Mijn hond vond 't prachtig en was gek op autorijden.
Op deze leeftijd zal dat, denk ik, niet snel meer lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben we altijd gedaan maar ze vindt het nog steeds niks terwijl onxe andere hond het prachtig vindt.

Antwoorden (8)

bach bloesem recue remedy ondersteunt haar misschien een beetje.

Toegevoegd na 29 seconden:
sorry, moet rescue zijn uiteraard.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik zag laatst op tv een programma waarin 2 hondjes zaten die heel rusteloos werden in de auto (ze waren gestolen geweest, uit de auto). De remedie was in dat geval om ze niet te veel te laten zien (in een kleine bench, die alleen aan de kant van het baasje open was), en door ze veel te belonen met hapjes als ze rustig waren. Misschien werkt het bij jouw hond ook?

Toegevoegd na 11 minuten:
hm bedenk me dat je dat mss al geprobeerd hebt ook.. het ligt ook wel een beetje voor de hand. maar ik denk dat vooral de kleine ruimte, en niet te veel input van de omgeving er voor kan zorgen dat het minder eng is voor de hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah kan ook, maar vaak is het zo dat de hond in paniek raakt omdat er vanalles om m heen gebeurt en hij het niet kan verwerken, dan is het juist fijner voor m om in een kleinere dichte ruimte te zitten.. kwestie van uitproberen denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef hem te ruimte en negeer het gedrag. elke keer dat je er 1 seconde aandacht aan besteed word het erger. bij een hond van 13 krijg je het er echt niet meer uit.
maar je maakt het zelf erger door er mee bezig te zijn.
als hij gaat zitten en jij zegt braaff goed zo doe maar rustig, bevestig je zijn angst. dus negeren.
nergeren negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap als je dat lukt,piepen,hijgen heen en weer springen.
Het elke dag een stukje verder rijden gaat nu iets beter,ze is steeds vaker tussendoor rustig.
kan je hem geen slaap tablet geven.Uiteraard in verhouding met het lichaams gewicht.weegt je hond 10kg heeft hij recht op een 1/7 van de hoeveel heid voor een mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze van muziek houd dan wat rustige muziek aan , houd ze van haar mand , dan de mand mee , maar je kunt ook eens meejanken , dat helpt het aan het overdreven eigen gedrag te denken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de dierenwinkel wat kalmerende pilletjes halen, en goed de gebruiksaanwijzing lezen, of misschien in de winkel wat meer informatie vragen.
Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niks !! de ene hond gaat graag mee de ander word ziek of nerveus .doe je niks aan .pilletjes geven vind ik geen optie . daar word je hond niet beter van