Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn hond die volgt me waar ik ga ik heb hem net een week maar waar ik ga daar gaat hij ook heen heeft dit een reden waarom die dat doet?

mijn hond is 2 jaar hij volgt me waar ik ga waar ik sta probeer het hem wel af te leren maar goed dat gaat echt in hele kleine stapjes maar vraag me af waarom die me overal naar toe volgt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
712

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een hond is een roede dier .
En jou hond accepteert jou als een leider .
En daarom wil de hond graag bij jou zijn .
En door middel van training kun je dit oplossen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij vindt jou heel erg lief en wil graag bij je zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om het af te leren:
Ga met hem trainen dat hij op een plek moet liggen op het moment dat u dat wenst (dus niet continu u voor de voeten lopen etc). Kies hiervoor een plek waarbij hij u in ieder geval wel kan zien. Op die manier zal de overgang wat gemakkelijker kunnen verlopen. belonen en negeren is hierbij waarschijnlijk de meest aangewezen leer-methode. Reserveer daarnaast eventueel ook echt een aantal momenten op een dag die voor de hond zijn...dus diverse spelletjes doen.

Je zou ook kunnen overwegen met de hond op cursus te gaan, dit is erg leerzaam en leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is hij bang om achter te blijven en wil hij zo dicht mogelijk bij je blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij/zij ziet in jou dus duidelijk de roedelleider. Als de hond wat meer aan zijn/haar omgeving gewend is geraakt, dan zal hij/zij wat meer afstand gaan nemen.
De meeste hondenbezitters moeten er veel moeite voor doen om hun hond goed te laten volgen. Mogelijk is deze hond op gehoorzaamheidscursus geweest. Volgen is daar het eerste wat ze leren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je hond is zijn eerste baas kwijtgeraakt en om jou ook kwijt te raken is voor hem een onverdraaglijke gedachte; dat mag hem niet weer overkomen en daarom houdt hij je scherp in de gaten.
Ik denk dat heel kleine stapjes de enige goede mogelijkheid is.
Overeen paar maanden zal het zeker beter gaan omdat hij dan geleerd heeft dat hij je kan vertrouwen.
Misschien helpt het als je hem een vuil T-shirt geeft zodat hij toch je geur kan ruiken als je uit het zicht bent.
Het beestje is getraumatiseerd, maar als je hem een veilige omgeving biedt (hij herkent de geuren) dan zal het wel beter gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding