Mag je dieren doneren aan de kinderboerdeij?

Ik wil jonge dieren kopen uit de bio-industrie en deze aan de kinderboerderij geven. Mag dit? Btw: in welke categorie kan ik deze topic het beste plaatsen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja natuurlijk mag dat. De vraag is echter de volgende. Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die hun huisdier , dat zij vaak in een opwelling gekocht hebben , weer kwijt willen , dat de de verschillende kinderboerderijen overlopen in aantallen van kleine huisdieren (konijnen bv.) Onlangs was er op tv het probleem van een heel groot varken waar maar geen plekje voor gevonden kon worden. Dat probleem dus. #Tactiek is eerst contact opnemen met diverse kinderboerderijen en uitvogelen waar nog een plekje is voor jouw hamster (?). #Ook kun je natuurlijk altijd bij het plaatselijke asiel terecht, niet alleen honden en katten vinden daar een mandje, ook knaagdieren, vogels en soms zelfs paarden en pony's. #In geval van een klein huisdier kun je nog overwegen om je dier bij de plaatselijke dierenwinkel aan te bieden. Gratis, zodat zij hem weer kunnen verkopen. #Een briefje op het bord in de supermarkt kan natuurlijk ook. Succes ermee! Deze vraag is wellicht beter in de categorie Maatschappij / Samenleving Toegevoegd na 5 minuten: Er worden 'afstandsdieren' geaccepteerd, met uitzonderingen, moet gezond zijn en nog meer voorwaarden. Ook hier staat : neem vooraf contact op om zeker te zijn of er plaats is. (zie bron) Toegevoegd na 10 minuten: Er zijn meerdere zaken om rekening mee te houden (zie bron): *afstandsverklaring tekenen *financiële bijdrage van €25 voor verzorging (bij deze kinderboerderij-bron) *dier wordt verkocht aan nieuwe baas *indien te oud bv dan wordt het dier aan een handelaar overgedragen (!).

Bronnen:
http://boerenvreugd.nl/afstanddieren/

Ik zou niet weten waarom het niet mag. Maar voor je het doet, overleg met de kinderboerderij of ze het dier echt willen.Je hebt er niets aan om een biggetje te kopen en dan bij de kinderboerderij te horen dat ze er geen plaats voor hebben, want wat die je er dan mee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100