Mijn konijn niest elke keer. Maar ik weet niet wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan misschien ook op internet opzoeken wat het kan betekenen en wat je misschien eraan kan doen bijvoorbeeld met google.com
(ik zit op iPod dus kon dit niet meer toevoegen aan antwoord)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooi
Komt er ook allemaal snot uit het neusje en zijn dr voorpootjes vies? Heeft ze ook een vochtige neus? Zo jah, moet je zsm naar een dierenarts, aangezien jou konijntje dan last kan hebben van snot, wat ten eerste heel erg besmettelijk is en ten tweede chronisch kan worden mocht het niet goed behandeld worden. Je konijn heeft AB nodig. Dus ik zou zowiezo langs de dierenarts gaan. Mocht het geen snot zijn volgens de dierenarts, kan het ook aan het hooi of dergelijke liggen. Maar ga aub eerst langs de dierenarts om te checken of het snot is. Veel S6! (zit op iPod dus kan antwoord niet meer veranderen :p)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn konijn heeft er ook last van gehad vorig jaar het begon in de zomer en in het najaar ging het weer weg nu in de lente/zomer heeft hij er weer last van. Heeft je konijn rode plekjes bij mond ogen moet je sowieso naar de dierenarts gaan!

Antwoorden (4)

ik zou de dierenarts bellen die in de buurt zit of het dichtste bij en vragen wat je kan doen zij hebben meestal goede adviezen (bij mij zijn ze ook op zondag open misschien bij jou ook?)

Toegevoegd na 1 dag:
Komt er ook allemaal snot uit het neusje en zijn dr voorpootjes vies? Heeft ze ook een vochtige neus? Zo jah, moet je zsm naar een dierenarts, aangezien jou konijntje dan last kan hebben van snot, wat ten eerste heel erg besmettelijk is en ten tweede chronisch kan worden mocht het niet goed behandeld worden. Je konijn heeft AB nodig. Dus ik zou zowiezo langs de dierenarts gaan. Mocht het geen snot zijn volgens de dierenarts, kan het ook aan het hooi of dergelijke liggen. Maar ga aub eerst langs de dierenarts om te checken of het snot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je zaagsel?
Het kan zijn dat je konijn daarvoor allergisch is, er komt namelijk erg veel stof vanaf.
Ook als hij daarvoor nooit nieste, kan het zijn dat ie een allergie heeft ontwikkeld.
Probeer het eens een weekje zonder zaagsel en kijk of dat helpt. Zo niet (of als er ook andere kwalen bij komen) zou ik een dierenarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze gewoon een keer niest, kan dat in principe allerlei redenen hebben, zoals bijvoorbeeld hooi of stro wat erg stoffig is.

Heeft je konijn ook een natte/viese neus? In dat geval zou ik nl. zo snel mogelijk even langs je dierenarts gaan. Je konijn kan dan snot hebben, en hoe sneller je daar bij bent, hoe beter te behandelen.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Viese moet natuurlijk zijn vieze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je konijn veel en vaak niest, dan heeft hij waarschijnlijk een luchtweginfectie te pakken. Deze verdwijnen meestal niet vanzelf. Een bezoekje aan de dierenarts is dus dringend aan te raden, dan zal je waarschijnlijk antibiotica druppeltjes meekrijgen.
Heeft je konijn ook nog andere symptomen, zoals diarree en niet of slecht eten, dan direct de dierenarts bellen, want dan is het spoed!