3 pups uit hetzelfde nest, waren krantzindelijk, maar zijn nu onzindelijk,(ruim een jaar oud), kan ik ze weer (krant-) zindelijk maken?

Na enkele maanden kwam een (verkochtte) pup terug, zij was niet zindelijk, en van lieverlee zijn ze allemaal weer onzindelijk geworden, ze doen het, met geluk, wel weer op de krant, maar ook net zo makkelijk op hun slaapkussen, in de bench, op de bank, en zelfs op mijn bed, als ik de slaapkamerdeur heb opengelaten. Dat ze hun eigen nest niet zouden bevuilen, gaat voor deze pups niet op, want ik heb het, ieder afzonderlijk, zien doen, en overal zien doen!! Om niet goed van te worden, ze zijn 14 mnd. oud.

10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom je een pup krantzindelijk zou maken.... leer de pup het gewoon buiten te doen dan krijg je dit ook niet want met krantzindelijk leer je de pup juist wel dat het binnen mag plassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom moeten de honden op een krant plassen? Dat kan toch gewoon buiten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom heb je ze niet normaal zindelijk gemaakt..??

Antwoorden (3)

tamelijk vervelend, wat u kan doen, is een luier om en een kap op, zodat ze de luier niet kunnen afbijten.
tis even een weekje zeer onfris, want u moet in elk geval 6 uur lang ze in hun vuile vodden laten lopen.
en daarna douchen uiteraard, maar op deze manier komen ze er snel vanaf.
dat ze hun eigen nest wel bevuilen is op zich al geen goed teken, en wat betreft drinken......sávonds na 8 uur de waterbak weghalen.
overdags geslapen?niets zeggen, maar direct aanlijnen en naar buiten.
niets op een krant, want dat geeft aan dat je je eigen huis wel mag bevuilen.
vaste regel, behoeftes worden buiten gedaan.
het krantverhaal word door een fokker gedaan omdat met alle pups naar buiten gaan gewoon te bewerkelijk is, meer niet.
veel succes er mee :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met krantzindelijk maken duurt het meestal langer eer dat de pups zindelijk zijn want het mag toch in huis?

Alle drie mijn honden heb ik niet op een krant laten plassen,maar heeeeeeel vaak naar buiten en met heel vaak bedoel ik eerst om het half uur,ging dit goed dan deed ik er een kwartier tot een half uur bij.
Op die manier had ik mijn eerste twee honden binnen één maand zindelijk,behalve met de laatste hond,die heeft er langer over gedaan om in huis zindelijk te worden en was rond de 7 maanden.

Er wordt geadviseerd om na elke speel,slaap en etensbeurt de pup naar buiten te nemen om de behoefte's te laten doen,maar persoonlijk vind ik niet dat dit zo goed werkt want je kan niet 24 uur per dag continu op je pup letten,daarom heb ik het op mijn eigen bovenstaande manier gedaan.

Het is heel veel werk,maar als je dit vol houdt dan hebben je pups het snel genoeg door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies in het Cesar Milans boek voor puppy's staat ook dat een goede fokker de pups al zindelijk mee kan geven en dat doe je niet met een krant.
Gewoon op tijd en regelmatig buiten zetten .Zo wie zo als ge geslapen of gespeeld hebben . En als ze hun behoefte gedaan hebben flink overdreven belonen met je stem . Je kunt ze aan het halsbandje eventueel een kattenbelletje doen , zodra ze dan gaan lopen hoor je dat belletje en kun je ze op tijd buiten zetten .
Maar een hond zindelijk maken kost nu eenmaal wat tijd en ( veel ) geduld . En als ze een keer iets binnen hebben gedaan , niet straffen en niet opruimen waar ze bij zijn want dan kunnen ze denken dat het een spelletje is