Kan ik mijn Chihuahua mee naar bed nemen?

Haaii!
Ik heb een Chihuahua van 14 weekjes oud.
We trainen hem goed op zindelijkheid.
Vandaag heeft hij het binnenshuis 7 weken drooggehouden!
Betekend dit dat ik hem mee naar bed kan nemen als ik op tijd me bed uit kom zodat hij dezelfde tijd als normaal in de ochtend kan plassen?
Tot nu toe sliep hij in ze bench.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo dat nou weer? Me andere hond mag ook met me mee slapen. Ik ben niet vies van me eigen hond hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hond slaapt beter in de bench. Hoeft niet waakzaam te zijn op jouw gedraai in je slaap. Dus het is gezonder voor de hond. Die hebben net als mensen een goede nachtrust nodig
Ivana
9 jaar geleden
Ik ben het met Panteao en Mobie eens.
Ook al ben je niet vies van je hond, het is noch voor jou, noch voor je hond gezond!
Maar doe wat je wilt, alles kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haaii Ivana ! Het ging mij erom of hij niet gaat plassen om er zijn terretorium van te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb je zelf in de hand of hij gaat plassen in bed of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tsja..., het lijkt zo aantrekkelijk zo'n kleine levende warme knuffel mee in je bed te nemen. Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen want wat schiet je ermee op als je later van gedachten verandert en jouw knuffel niet meer mee naar bed mag omdat hij b.v. toch plast. Dan moet je dit gaan afleren, dus kan je het beter niet aanleren dat jouw bed ook ZIJN bedje wordt en hij dit als ZIJN bedje en zijn territorium gaat beschouwen omdat jijzelf dit hebt toegestaan. Als jouw chihuahua helemaal zindelijk is, dan kan hij in zijn eigen mandje met dekentje en speeltjes wel op je slaapkamer slapen maar dus niet IN je bed en ook niet erop aan het voeteneind bijvoorbeeld. Hij hoeft dan niet altijd in de bench te liggen of je moet dan het deurtje open laten en daar zijn mand van maken. Een hond moet het liefst zelf kunnen kiezen of hij in- of uit de bench wil zoals dat ook kan als hij in een mandje ligt waar hij in en uit kan stappen.
Ivana
9 jaar geleden
Een pup van 14 weken markeert nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn ouders hadden vroeger in de jaren .60 een dwergpinschertje overgenomen van 1 jaar van mensen die hem al die tijd op een klein balkon hielden en hij ook ziek was geworden. Uit medelijden met dit beestje mocht hij van mijn ouders boven op het grote bed liggen bovenop het voeteneind. De eerste tijd konden ze hem nog oppakken en hem eraf halen als zij zelf naar bed gingen, maar naarmate hij ouder werd liet hij dit niet meer toe. Dat bed was nu zijn terrein geworden en dat verdedigde hij met hand en vooral tand. Hij zou later gaan aanvallen als ze hem wilde oppakken om hem eraf te zetten, want uit zichzelf ging hij al helemaal er niet meer af en ook niet op commando. Het werd zelfs zo erg dat als er maar iemand de slaapkamer in ging en hij lag daar, hij zijn tanden al meteen liet zien en ging staan en grommen. Hij werd een gevaarlijk bloeddorstig bed-monster die volledig de baas was geworden over dat bed en er helemaal niet voor terugdeinsde om in hun handen te bijten als die te dichtbij kwamen. Dat bed was ZIJN territorium geworden en daar kwam niemand meer in de buurt. Ze moesten een plastic emmer over hem heen doen en hem zo van het bed afschuiven meteen de gang in en de keuken in en dan snel die keukendeur dicht, want hij zou anders blijven aanvallen. Als hij niet op dat bed lag en de slaapkamerdeur bleef dicht, dan was hij een heel lief hondje, niet grommen of bijten, niks van dat alles totdat hij de kans schoon zag om op dat bed te springen omdat dit ooit was toegestaan. Dit is wel een uitzonderlijk geval dat een jaar heeft geduurd, maar het geeft wel aan hoe verkeerd het was geweest om dit hondje in de hoogste rangorde te plaatsen. Mijn ouders hebben hem nog ruim 14 jaar gehad maar hij kreeg hartproblemen en hartfalen en hebben hem in laten slapen toen hij 15 jaar was. Ze zijn altijd heel goed voor hem geweest en hebben hun fout gelukkig ingezien en maatregelen getroffen dat hij niet meer die slaapkamer in kon komen door twee hele ruwe harde borstelmatten met ijzerdraad neer te leggen waar hij niet overheen durfde te lopen en het probleem was toen opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat bijna niemand reageert op de daadwerkelijke vraag.
Mijn hondjes liggen altijd bij mij in/op bed maar ik ben nog steeds de baas over mijn eigen bed maar daar gaat de vraag niet over die gaat over de zindelijkheid van het hondje van vs. Naar mijn mening kan het dus wel omdat hij al 7 weken zindelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt omdat niemand eigenlijk een voorstander is van een hond in je bed meenemen. Honden kunnen vlooien hebben en ze lopen vaak overal in en doorheen, dus echt hygiènisch is het ook niet. Als jij zegt dat hij al 7 weken zindelijk is, dan heb je je vraag zelf al beantwoord. Mocht hij dan toch een keer in bed plassen, dan merk je dit vanzelf wel aan de nattigheid en vind je dit ook geen probleem omdat je toestaat dat jouw hondje in jouw bed mag liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is je hondje overdag als hij/zij niet in de bench zit ook al zindelijk?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Azalaia, het verhaal van jou klinkt niet aantrekkelijk. Maar ik moet eerlijk bekennen dat dit een opvoedingsprobleem is. De hond van mijn broer slaapt ook op het voeteneind van het bed, maar als hij eraf moet, gaat hij eraf. (op commando) Het bed heeft in het geval van de hond van jouw ouders niets meer te maken met een lekker plekje. De hond had gewoon geen respect voor de baas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVoldermort: ik weet het, het was hun eerste hond en al volkomen verpest en hij had totaal niks geleerd en was onopgevoed door de vorige eigenaar, had alleen het balkon gezien en dan krijg je zoiets als dit. Ik was nog kind, een jaar of 10 en zolang is dit al geleden maar ik weet het nog als de dag van gisteren. Mijn moeder wilde die hond wegdoen, maar mijn vader wilde dit steeds niet. Met name door mijn vader heeft dit hondje nog een goed en lang leven gehad en daar ben ik hem heel dankbaar voor geweest want hij kon gewoon niet naar andere mensen toe met zo'n voorgeschiedenis.Het hondje kon er ook allemaal niks aan doen en dat had mijn vader goed gezien en daarom mocht hij blijven en zijn toch van Tippy gaan houden. (tranen...)

Het beste antwoord

Als je er zeker van bent dat hij zindelijk is en je niet bang bent op hem te gaan liggen kun je dat uiteraard doen.
Ik heb zelf 2 chihuahuaatjes en die liggen ook altijd heerlijk bij mij in bed!
Geniet er van :-)

Toegevoegd na 12 minuten:
p.s Als hij zijn behoefte in de bench tot de volgende ochtend op kan houden dan lukt dat naar mijn mening ook lekker bij jou/jullie op bed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Plus, eindelijk antwoord op de gestelde vraag :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Rieneke,het valt inderdaad op dat iedereen afwijkt van de vraag en hun antwoord/ mening geven op een niet gestelde vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haaiii!
Ja inderdaad, een antwoord op de vraag.
Ik lees meer meningen in de reacties.
Maar iemands mening doet me niet veel.
Het is toch mijn hondje en mijn bed denk ik dan. Ik neem hem nu zo mee.
Als hij plast , dan heb ik het toch geprobeerd
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je kan tijdelijk een rubber matje om je matras doen (zoals ze hebben voor kinderen die bedplassen). Mocht ze dan toch een keer een plasje doen, zit je niet meteen met een ranzig matras. Het dekbed kan je wassen, dat gaat met een matras wat moeilijker. P.S. Als de hond van mijn broer bij ons logeert slaapt hij ook op ons bed, hij heeft altijd dezelfde routine, even een rondje over het bed lopen, controleren of wij er wel in liggen en dan een holletje maken aan mijn voeteneind (ik slaap altijd met mijn benen opgetrokken, het is net alsof hij dat weet) en ik merk niets meer van hem tot de volgende morgen. En onze katten slapen ook wel eens bij ons op bed. Ik vind je vraag niet raar :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe heeft je hondje het gedaan vannacht?
Rieneke1
9 jaar geleden
Voldy, niets zo gezellig als slapen met je dieren op bed.
Al moet ik bekennen dat het met nu 3 katten prettiger is dan met 5 :) En idd, hoe heeft het hondje het gedaan vannacht, alles droog gehouden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja alles droogghehouden, ging hartstikke goed
Rieneke1
9 jaar geleden
goed nieuws, fijn!
volgens mij heeft vlindertje dan het beste antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad goed nieuws! Jullie hadden hem trouwens wel snel zindelijk,complimenten.
Haha Rieneke,kan me goed voorstellen dat je met "maar" 3 katten een stuk rustiger ligt :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (1)

Op het gebied van droog de nacht doorkomen gaat dat misschien wel lukken. Maar toch lijkt het me niet verstandig om hem mee in bed te nemen. Jij bent als je het goed doet de leider van je hond, in zijn of haar ogen. En als je hem dan in jouw bed laat slapen wordt die relatie minder duidelijk voor je hond en heb je kans dat hij of zij minder goed gaat luisteren.