Waar kan ik rauw vlees vinden voor mijn kat?

Hej,

Mijn beide katten van 1,5 jaar krijgen momenteel Royal Canin korrels als voer. Echter geven we ze geen blikvoer, omdat het slecht zou zijn voor de tanden enz (omdat ze niet echt moeten knabbelen)

Toch eet (bijna) elke kat liever een stukje vlees dan droge brokken. Ben namelijk op zoek naar rauw vlees of rauwe kip die ik aan mijn katten zou kunnen geven, zo 2-3 maal in de week als vervanging voor hun droge brokken.

Weet er iemand toevallig waar ik zo'n rauw vlees kan vinden? Moet ik gewoon naar de slagerij gaan een steak gaan vragen ofzo :p ? hehe

Moet ik ook niet opletten als ik ze dit geef? Want rauw voer kan besmettelijk zijn, niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K
Rieneke1
9 jaar geleden
Goed blikvoer met hoog vleesgehalte en zonder toevoegingen kan je prima geven, ook voor de tanden. Heeft ook als voordeel dat de kat extra vocht binnenkrijgt.
Rieneke1
9 jaar geleden
LGA, rauwe kip kan prima.
Het enige wat je nooit mag geven is rauw varkensvlees (auzjesky).

Antwoorden (4)

De meeste supermarkten verkopen ingevroren runderhart. Katten vinden dat heerlijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel laten ontdooien, natuurlijk :-)
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moest ik dit niet vinden, zijn er nog andere goeie dingen?
Wij hebben hier thuis ingevroren kippenbouten, is het goed als ik deze gewoon laat ontdooien en geef?
Rieneke1
9 jaar geleden
Gregory, niet als het bouillon is met zout er in, dat is niet geschikt voor katten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel het is gewoon diepgevroren kip uit de supermarkt. Er staat op: "Kip onder -en bovenbout".
Rieneke1
9 jaar geleden
Ah sorry, ik las "bouillon " : ) Dat mag je geven, maar of ze er wat mee doen?
Is meer voor gevorderde versvoer-eters.
Dan kan je beter een kippenvleugeltje flink fijnslaan met een hamer, en dat geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok ik zal het proberen :D
Je kan soepvlees en kipstukjes in de supermarkt kopen.
Bij de poelier kan je gemalen runderkarkas kopen, kippenhartjes, en kippenmaagjes, kost geen knoop.
Een enkele keer kan je ook wat kippenlevertjes halen bij de poelier of op de markt.
Bij Ranzijn en sommige dierenspeciaalzaken kan je terecht voor eendagskuikens, muizen (erg duur) en lamshart.
Koop wel hele stukjes lamshart, niet dat gehaktachtige spul.
Op de markt kan je een stukje vis kopen.

Je verkijkt je er wel op dat katten liever vlees eten.
Ze zijn zo gewend geraakt aan de geurstoffen en smaakstoffen van brok en blik, dat het vaak een hele toer is om ze op vers te zetten.
Begin eens met kuiken, dat valt vaak wel in de smaak, of soepvlees.

Als ze het lusten, dan zou ik het wel blijven combineren met brok, zodat ze toch alle voedingsstoffen binnenkrijgen.
Wil je serieus gaan barfen, dan is welhaast een universitaire studie nodig wil je het goed doen.

Om salmonella hoef je je geen grote zorgen te maken: katten hebben extreem zuur maagzuur.
Salmonella wordt trouwens met regelmaat in brokjes aangetroffen.
Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Het is heel belangrijk dat de katten de juiste verhoudingen binnenkrijgen aan vlees, bot en orgaan als je vers vlees wilt voeren. Dat is makkelijk te controleren aan de ontlasting. Supermooie drolletjes die veel minder ruiken :-))
Je zult een groot verschil gaan merken aan de vacht, de energie en de spieropbouw. Het is dus wel zaak om je er even goed in te verdiepen. Ikzelf heb gekozen voor KKV (kant en klaar vers vlees) voor katten van Tinlo Barfmenu maar er zijn talloze merken en soorten verkrijgbaar.
Ik raad je aan om je in te lezen en eventuele vragen te stellen op www.barfmenu.nl
Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb me vergist in de site met alle informatie. Moet zijn: www.barfplaats.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Smuldier compleet.
Is te koop bij de meeste supermarkten.