Waarover droomt een kat?

Ik heb veel katten. Soms als ze slapen gaan ze plots met hun poten, staart of neus bewegen. Hun ogen blijven dan gesloten. Dromen ze? Ik heb ook al gezien dat ze plots sneller gaan ademhalen alsof ze heel hard aan het rennen zijn. Ik vraag me dan elke keer af wat ze eigenlijk dromen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb ook een kat die heel graag aan mensen zuigt. Ik krijgen het hem maar niet afgeleerd. Toen ik er toch in slaagde hem een hele dag niet te laten zuigen zag ik hem s'avonds in zijn slaap zuigbewegingen maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Amadea
7 jaar geleden
Het zou een wonder zijn als iemand daar antwoord op kon geven....
ronron1212
7 jaar geleden
Dikke vette muizen
fremar
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=7Dd80s7PpSM
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook een kat die regelmatig miauwt of blaast in zijn slaap.

Antwoorden (1)

Dat katten dromen is zeker. Waarover ze dromen blijft gissen, maar logischerwijze over zaken die zich ook in het dagelijks leven van een kat voordoen: eten, rennen, jagen enz.

Wat betreft het zuigen: dat zie je vaak bij katten die (veel) te jong van moeder en nestgenootjes gescheiden zijn. Het kan geen kwaad, en er is geen enkele noodzaak het af te leren. Geef het beestje een zacht lapje, besprenkeld met wat valeriaantinctuur (te koop bij oa het Kruidvat), en laat 'm maar lekker sabbelen.
Rieneke1