Hallo, ik heb duiven, nu is er 1 ziek, hij lijd erg, en wordt niet meer beter, hoe draai je een duif de nek om? Ik wil zeker weten dat ik het goed doe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (15)

Met een kwartslag en dan een ruk er aan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet draaien, dan verrekt de duif de nek, en hij draait gewoon weer terug.
beter geef je een flinke ruk.

nog betere oplossing is de duif naar vogelopvang of dierenarts te brengen, en een spuitje laten geven.
Rieneke1
13 jaar geleden
In plaats hier te wachten dat je antwoorden krijgt kan je er beter gewoon voor zorgen dat die duif niet meer lijd.
Het is zondag dus na een dierenarts gaan gaat of niet lukken of gaat je heel veel geld kosten.

Zorg gewoon dat hoe je het ook doet dat het snel gaat en pijnloos. Als ik in zo een situatie zou zitten zou ik het kopje ingooiden denk ik...
Als het maar dood is toch? Want laten lijden is veeeel erger dan het eventuele schuld gevoel wat je krijgt als j het hebt vermoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
de vogelopvangen zijn open op zondag hoor.
als je zegt dat het om een gevonden duif gaat, kost het je geen knoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar dat kan toch ook op een andere manier anno 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"als je zegt dat het om een gevonden duif gaat, kost het je geen knoop."
Alleen, da's een vette leugen. Niet chique!
Rieneke1
13 jaar geleden
@mmm misschien niet, maar als geldgebrek speelt, is het toch wel een oplossing.
ik werk zelf in een vogelopvang, en ik zou hier geen problemen mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een dierenarts gaan zal best lukken, en als dat een hoop geld kost, dan betaal je dat gewoon. Je moet geen dieren houden als je niet bereid bent voor ze te zorgen. Altijd, niet alleen als de timing wat slecht uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar de vraag ging over dat hij de nek van de duif wou omdraaien en het goed wou doen...
(mijn antwoord op de vraag is dus ook niet goed) Maar aan de vraag te lezen was hij sowieso al niet van plan om naar de dierenarts te gaan. Dus wat is er mis mee dat ik gewoon zeg dat hij het dier niet moet laten lijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is iets mis mee om hem te ontmoedigen om naar de dierenarts te gaan door te beweren dat hij niet naar een dierenarts kan (onjuist) en dat het duur zou zijn als het wel kon (dit soort dingen betalen valt onder de verantwoordelijkheid van iedere diereneigenaar). Ik heb ooit geprobeerd een eend zelf uit zijn lijden te verlossen. Geloof me, dat is moeilijker dan het lijkt. Het is heel lief dat je zegt dat hij het dier niet moet laten lijden, maar het ontmoedigen om een dierenarts te zoeken is een recept om het dier wél te laten lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hamer op zijn kopje?
Waarom niet naar de dierenarts? Je hebt ook weekenddierenartsen, kun je vandaag nog gaan! Germ... Doen ze dat tegenwoordig nog dan? Ik zou zeggen, spuitje geven, een respectvolle dood!...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de dierenambulance: 0900-0245. Die moet een perfect antwoord weten op je vraag. (Waarschijnlijk: een spuitje geven.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min?
duif op een tafel leggen, iemand strak de kop van het lijf laten houden, een bijl pakken en..... PATS. Misschien trekt ie nog even als een kip zonder kop maar het is snel en pijnloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha,ooh wat ben jij erg.hahaha.gruwelijk
Rieneke1
13 jaar geleden
ik moet er ook niet aan denken, maar toch een plus.
dit is idd snel en pijnloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk wel uit voor de vingers van degene die de kop vasthoudt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, SuzyQ...
Lijf in de ene hand kopje in de andere hand en dan een stevige ruk er aan geven. Alsof je het kopje er af wil trekken.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet hem zo wie zo even apart,zodat hij de andere duiven niet besmet met wat hij heeft.ga morgen naar de dierenarts.laat t n spuitje geven en de zaak is opgelost.je hobby kost nou een maal geld en je hebt met levende wezens te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen? Waarom niet vandaag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ik uit t bericht waarneem dat de persoon in kwestie vandaag geen zin heeft om n dierenarts te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, dat kan ik er niet uithalen. Vooral omdat daar helemaal niets over in de vraag staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hij wil t dier op n zo`n gepast mogelijke manier uit zn lijden helpen. gepast mogelijk laat je door n dierenarts doen en ga je niet zelf zitten pielen of je t wel goed doet.of vragen hoe je t beste n duif zn nek om kan draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik, maar juist daarom zou ik nooit adviseren om tot morgen te wachten met naar de dierenarts te gaan. Dat kan ook gewoon vandaag nog.
Het meest 'humane"is de volgende manier. Pak de duif met je ene hand onder de vleugels en met de andere hand houd je de vleugels naar beneden. Bovenaan voel je een dunne plek met je duim en wijsvinger. Knijp hier stevig je duim en wijsvinger tegen elkaar.
Je sluit nu de zuurstof af naar de hersenen van de duif en het is binnen een halve minuut gepiept. Het bewustzijn van de duif is al eerder verdwenen. Hou wel stevig vast want in het begin is er natuurlijk wel weerstand van de duif. Het klinkt wat cru maar dit is echt de beste manier zonder dat je een losse kop in je handen houd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je hem geen spuitje laten geven bij de dierenarts??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kop afhakken met een bijl. Precies zoals je een kip slacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak de duif en draai zo snel en hard mogelijk de kop om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het volgende doen: Pak de duif met je ene hand onder de vleugels en met de andere hand houd je de vleugels naar beneden. links onder de vleugel voel je een uitstekend bultje, doe daar de veertjes iets uit elkaar en met je vinger zet je dan het kleine knopje op "off". Je sluit nu de verbinding af naar de hersenen van de duif en het is binnen een seconde gepiept. Het bewustzijn van de duif is al eerder verdwenen. Hou wel stevig vast want in het begin is er natuurlijk wel weerstand van de duif. Open nu het batterij luikje onder de rechter vleugel, controleer de batterijen of ze soms van het type "oplaadbaar" zijn, is dit niet het geval, lever ze dan in bij bijvoorbeeld Blokker. Soms zijn daar acties waarmee je bijvoorbeeld een konijn kan sparen.
Deze hebben veel minder last van duivenziektes..
Het klinkt wat cru maar dit is echt de beste manier zonder dat je een losse kop in je handen houd, of hoge kosten bij een dierenarts maakt.

Tip: Furbies schijnen ook weinig ziektes te kennen, en zijn een stuk interactiever, maar dat zou mijn persoonlijke keuze zijn.

PS je stelt dat hij/zij/het, niet meer beter wordt, dat maakt je al tot een prima dierenarts toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zeker wilt weten of je het wel goed doet zonder dat het beestje naderhand lijdt zou ik het eerst bij jezelf proberen pak je nek en geef er een hele harde en flinke ruk aan..
ken je niks meer doen zonder pijn dan heb je het goed gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat ik niet te laat ben, waarschijnlijk wel, maar doe dit a.u.b. niet! Als je denkt dat er geen hoop meer is kan er toch nog iets gebeuren. M'n konijn had haar 2 achterpoten gebroken toen ze 5 maanden was, normaalgezien laten ze haar inslapen, maar ik heb haar extra verzorgt en nu, 3 jaar later loopt ze nog altijd perfect rond! Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar ga toch eens naar de dierenarts en als het echt niet meer te genezen is, laat hem dan rustig inslapen