Hoe zorg je ervoor dat een kitten genoeg drinkt ivm diaree?

Hij heeft nu 2 dagen diaree, denk door de verhuizing. Ik heb zijn brokjes al natgemaakt en het lijkt wel wat te werken. Hebben jullie nog goede tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

zet her en der bakjes water neer, hij zal dan meer drinken dan als je maar 1 bakje hebt staan.
geef natvoer, wat je met warm water tot een soepje roert.
bied hem bouillon aan, niet van een blokje uiteraard, maar getrokken van een stuk kipfilet.

verder zou ik het kitten wat rauwe lamshart geven, dat werkt uitstekend voor de ontwikkeling van de darmflora.
het werkt als probiotica.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey.. Rieneke... ja lamshart werkt echt prima hé.. Ik geef het Dito en Brinta om de zoveel tijd. En ze vinden het een echte traktatie...
Rieneke1
11 jaar geleden
het staat hier vandaag toevallig ook op het menu :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lamshart? nog nooit gezien... (gewoon bij de slager?) alvast bedankt!
Rieneke1
11 jaar geleden
nee, de slager heeft dat meestal niet.
je kan het kopen bij ranzijn, of bij sommige dierenspeciaalzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de islamitische slager kan er wel voor je aankomen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

een (katten)fonteintje zal je kitten wel tot drinken verleiden. Dit al aanvulling op het hierboven gegeven prima antwoord .