Wat voor parasiet/beestje is dit?

Ik heb een terrarium met agaatslakken, en sonds een tijdje heb ik witte/creme beestjes erin zitten van ongeveer 1mm groot. Ze lijken mijn slakken geen kwaad te doen, maar ik heb de helft gewassen en vervolgens in een aparte bak gedaan. Daarna bij dezen de parasiet of wat het ook is niet meer gezien. De anderen hebben ze, tot vanmiddag als ik de bak compleet verschoon, nog wel. Ik zag er heel veel, en dus maar de beestjes afgespoeld. Ik heb er niet aangedacht van te voren een foto te maken, maar heb wel 1 waar je een paar parasieten ziet, al moet je goed staren om de witte strwepjes te zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat je per ongeluk nematoden (aaltjes) hebt gekweekt. Aquariumhouders doen dat vaak om de vissen ermee te voeren. Misschien vonden de aaltjes de grond wat te nat en hebben ze de slakkenhuizen opgezocht.