Hoe krijg je een gerbilhok fris?

Het hele hok (=een oud aquarium) legen we en nemen dan alle glas af met warm water. Maar de penetrante pislucht blijft. Ons is verteld dat je geen schoonmaakmiddelen moet gebruiken omdat gerbils daarvoor gevoelig zijn. Maar hoe dan?

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Urine......

Het beste antwoord

Je mag wel wat desinfectiemiddel toevoegen aan het hete water, bijv. wat chloor of desinfecterende allesreiniger. Dan kun je wat van het gebruikte bodemmateriaal terugleggen in de bak, om de vertrouwde geur erin te houden, kies dan natuurlijk wel voor het materiaal waar niet op geplast is. Het is ook beter om je gerbils in een kooi te zetten, zodat deze kan luchten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens, een draadkooi is luchtiger dan een aquarium, dan stinkt het veel minder. voor de dieren zelf ook prettiger

Andere antwoorden (1)

Ecopets krachtige kooireiniger is een fijn product om te gebruiken. Geen chemische troep wat kwaad kan voor je gerbils, maar het neutraliseert wel de ammoniaklucht van urine e.d..