Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een valkparkiet kaas eten?

Ik heb een valkparkiet van 2 jaartjes, nou ben ik pas geleden erachter gekomen dat zij gek is op kaas (ik zag haar meerdere keren aan mijn brood knabbelen..). Kan ze ziek worden als ik haar ongeveer om de 2 weken een klein stukje kaas geef?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

De kaas zal niet erg zijn maar er zit veel zout in de kaas en dat is voor de meeste dieren niet goed, zeker niet voor vogels.

Toegevoegd na 7 minuten:
In mijn antwoord ben ik er van uit gegaan dat zout voor vogels erg slecht is, maar nu blijkt dat valkparkieten wel kaas mogen hebben.
Vandaar deze toevoeging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor dat is helemaal geen probleem
variatie is goed voor een beest hetzelfde als voor een mens als je maar altijd een basisvoer hebt dat hij altijd kan eten
fruit vinden parkietachtige ook heel lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je, je parkietje wil verwennen, kun je zonder kwaad ook af en toe een stukje droog brood geven, of beschuit, of een klein stukje kaas of macaroni. MAAR......., alleen NAAST z'n normale en gezonde basisvoer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, kan makkelijk. Weet je wat ze ook heerlijk vinden wat wel gezond is; Golliwoog! Kijk maar es op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kaas is eigenlijk te zout en te vet voor jouw vogeltje.
maar veel kwaad zal het niet doen, zolang je het beperkt tot een heel enkele keer een heel klein stukje.
wij zondigen ook wel eens ;)
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja hoor een valkparkiet mag gewoon kaas eten. Maar niet te veel.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding