Hoe krijg ik mijn krolse poes (tijdelijk) stil?

Naar buiten kan ze niet en snel een mannetjes kat vinden is ook geen optie. Althans, niet momenteel. Maar ik wordt gek van het continue gemiauw en ik lig al 2 dagen ziek op bed zonder dat ik kan slapen hierdoor.
Weet iemand ALSJEBLIEFT een oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=16

Antwoorden (3)

voor nu: zet haar in het donker met haar spulletjes.

voor zo snel mogelijk: afspraak maken met de dierenarts.
het is bijzonder uitputtend voor je kat om steeds krols te moeten zijn, en ook medisch gezien loopt ze onnodige risico's.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel uiteraard wel in een aparte kamer, niet in de kast of zo ;s
Rieneke1
14 jaar geleden
Aan de poezepil met dat beestje. Anders sterilliseren. De pil kan tijdelijk in de krolse periode gebruikt worden maar ook gewoon altijd. Dan heb je nooit meer last van miauwen. Wel er even om denken dat het beestje haar pil elke week of elke 2 weken krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de poes eenmaal krols is kan je niets doen, ze zal niet ophouden met haar gedrag. Gemiddeld zit je er 2 tot 3 weken mee en ca 3 keer per jaar. Haar apart zetten is het enige wat je kan doen om zelf rust te hebben. Liefst niet in een kamer waar spullen staan die moeilijk schoon te maken zijn zoals tapijt ed. Ze zal waarschijnlijk overal plasjes maken. Zorg dat zodra de krolsheid over is je met haar naar de dierenarts kan voor sterilisatie.

(een mannelijke kat erbij zetten zou niet helpen, de poes kan meerdere malen paren met verschillende partners over meerdere dagen, ook zit je dan straks met een nest die juist rond de vakantie naar een overvol asiel zal moeten…..!!)