Wat moet ik met mijn gulzige kitten?

Ik heb een kei lieve kitten van nu zo'n 3 maandjes oud. Een schat van een beest!! Alleen zodra ik hem en mijn andere kat (anderhalf) iets wil geven gaat hij compleet door het lint, begint hysterisch te miauwen en klimt als een gek langs mijn been omhoog.

Wij hebben thuis mijn hele leven al katten gehad en heb zelf ook al 4 jaar altijd een kat gehad maar heb dit nog nooit meegemaakt!

Mijn andere kat is heel rustig en wacht netjes zijn beurt af, dit heb ik hem als kitten zijnde ook aangeleerd maar hij was nooit zo erg als mijn kitten nu.. Het is zelfs zo erg dat ik het snoepje of wat lekkers van mijn andere kat moet verdedigen anders hapt ie het zo weg, hij schrokt ook echt alles naar binnen terwijl hij korrels normaal eet.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet want de planten sproeier lijkt niet echt te werken, de katten komen verder niks te kort en er staat altijd eten en vers water. Ook gaat hij altijd de plekjes na als ik gegeten heb, kijken of er nog wat ligt etc..

Graag zou ik wat tips willen krijgen over hoe ik dit het beste kan aan pakken. Alvast bedankt!

Gr. Iris

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat voorbij als hij wat ouder wordt

Het beste antwoord

wat is de achtergrond van je kitten?
heeft hij ooit voedselgebrek gehad?
mocht dat zo zijn, dan is zijn gedrag te verklaren.
maar mocht dat niet zo zijn, dan is dit gedrag nog niet abnormaal.
bewaar de plantenspuit voor je planten, en laat je kitten maar gaan.
mettertijd zal dit gedrag vanzelf minderen.

krijgt hij trouwens goed hoogwaardig voer?
veel supermarktvoer bevat vulmiddelen waar je kat niets mee kan.
geef brokken en natvoer met een hoog vleesgehalte, te krijgen bij de dierenspeciaalzaak.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn kitten van het asiel, vanaf 2 maanden oud.
Het enige wat ik weet is dat ze zijn gevonden in een zak langs de waterkant ergens. Ze krijgen Royal canin en elke avond een blik blikje natvoer. Ik zal het dan wel eventjes aankijken met de kat en dan zal het inderdaad wel vanzelf goed komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Dit doet mij denken aan mijn katten toen ze nog jong waren. Ook zo verschrikkelijk ongeduldig en wild. Ik heb er totaal twee gehad die precies zo waren als jij nu beschrijft.

Mijn ervaring is dat je ze niet hoeft te straffen. Gewoon weghalen/houden als ze er niet bij mogen of als het voor een andere kat is. Op den duur snappen ze dat ze niet om hun lekkers hoeven te vechten en wordt het vanzelf minder. Echter helemaal weg gaan zal het nooit.