waarom vechten mijn parkietjes nu??

zoals jullie weten, had ik al eens een vraag gesteld of ik bij mijn parkiet een parkietje bij moest halen, dat advies heb ik opgevolgd en in het begin ging het heel goed, maar sinds een week of 2 vechten ze, die dame (wit) gooit de blauwe parkiet van zijn stok en gaat er boven op staan stampen, ze trekt hem aan de vleugels en staart en gooit hem van de schommel, en gaat ze voor de blauwe staan als hij in het badje zit, met andere woorden jij komt er niet uit.

Gisteren was ik zo boos op de witte dat ik het bijna de witte los gelaten heb (buiten), ze terroriseert hem gewoon, wat moet ik nu doen??????

maar ik moet wel zeggen hij heeft heel veel van haar gekopieerd, zoals onder in de kooi van gemorst zaad te snoepen, en lekker badderen en schommelen, dat is wel weer mooi om te zie dat hij nu meer actief is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Kennelijk heeft de dame de broek aan.... oftewel is de baas.
Parkieten vormen, net als papegaaien, een koppel voor het leven. In de natuur kiezen ze uiteraard hun eigen partner uit. Waarschijnlijk passen deze 2 dus niet bij elkaar.
Een oplossing kan zijn 1 van de 2 te vervangen door een nieuwe, maar de kans, dat het ook dan niet goed gaat, zit erin.
Zelf kan je er weinig aan doen. Ze zullen het zelf moeten "uitvechten" denk ik. De kans, dat deze machtsstrijd (dat is ht denk ik) uiteindelijk duidelijk wordt voor beide vogels en dat het stopt, is ook aanwezig.
Ik raad je aan het nog even aan te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeeeee, dát kan ook niet, dát is bijna moord zeg!!! Gelijk heb je.
Wacht even af hoe hij zich ontwikkeld nu, voordat je er weer een ander vrouwtje bijzet. Misschien gaat het nu wel goed met hem alleen, je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, maar inderdaad eerst beter zijn en deze aanslag verwerken ;-)
Jammer hè, het zag er zo leuk uit in het begin!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is super!!! Ik duim voor een snel herstel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Ik hoop, dat-ie snel weer opknapt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
S U P E R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na iedere rui kunnen ze weer vliegen hoor: 2x per jaar kortwieken als je niet wilt, dat-ie vliegt.

Andere antwoorden (2)

Ik zou ze denk ik toch maar weer uit elkaar haaleen, om erger te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou ze even apart kunnen zetten , dewitte dominante in een andere hokje .zon 2weken ongv .

Dan de witte weer bij proberen en opletten hoe het gaat , misschien heeft het met territorium verdedigen .
te maken .
Blijft het zoals eerder ,dan een andere parkietje aanschaffen
ik ga er vanuit dat je een mannetje en vrouwtje hebt .

Zo niet dan kan dat het probleem zijn mn bij de vrouwtjes parkieten .

succes