Kunnen moeder en dochter konijn samen?

Ik wil mijn konijn zwanger laten worden, en daar dan een meisje van houden. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

whahaha

ik heb ook heel lang twee konijntjes samen gehad, maar dat waren zusjes (knik en chuk) het is het makkelijkst om er een gecastreerd mannetje bij te doen, maar die heb je niet XD. of je moet er een van dat nestje houden en castreren. de vader kan er in iedergeval niet bij blijven, want die gaat lekker terug naar Knik :) en jij mag Jip alleen gebruiken om kindertjes mee te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hier staat dat het over het algemeen wel goed gaat:
http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/6003-moeder-dochter.html

dit staat ook op internet
Of er niets gebeurd, is vooraf niet te voorspellen. Voedsters zijn vaak erg territoriaal en als de dochter ouder wordt, is er zeker wel kans dat het mis gaat. 2 voedsters is geen ideale combinatie. Met name als de dochter in de puberteit komt, zou het lastig kunnen worden. Haar hormonen gaan dan opspelen en het is de vraag of de dames elkaar dan nog accepteren.

De beste combinatie zou zijn als je je ram laat helpen en aan je voedster koppeld, zoals je zelf al aangeeft. Hopelijk lukt het om hem te laten castreren.

moeder en dochter kun je bij elkaar laten.. wel kunnen ze later vervelend tegen elkaar gaan doen als dochter gaat puberen of rond de lente...

ik heb moeder en dochter bij elkaar zitten maar dan wel met paps erbij. dit gaat goed. maar soms wordt dochter wel eens weg gesnauwd.

en ik denk zelf dat het wel kan , ik heb het ook gedaan en dat ging prima. als ze geen zin in elkaar hadden ging de dochter meestal naar de andere kant van het hok zitten