ouder hond last van anaal klieren

ik ben al vaak naar dokter geweest en die drukken het dan uit maar het gaat maar niet weg
steeds naar dokter gaan kost veel geld en zelf doen durf ik niet

Toegevoegd na 6 minuten:
wat kan ik er aan doen
wand mij hondje heb er wel last van
anaal klieren zijn nu heel rood net aardbei

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het nog een keer laten bekijken door de dierenarts (omdat het zo rood ziet) en dan daarna door een trimmer laten doen. Ik weet niet wat de kosten hiervan zijn want wij laten het doen als onze hond geknipt wordt. Dan worden gelijk de nagels geknipt, anaalklieren leeg gemaakt en de oren nagekeken.

Heeft je hond hier ook al eens antibiotica voor gehad. Soms is een kuurtje nodig om de ontsteking weg te krijgen. Anaalklierontstekingen kunnen erg heftig en erg hardnekkig zijn. Zelf kan je er beter vanaf blijven, als je niet precies weet wat je doet. Verkeerd drukken en/of onnodig uitdrukken is ook zeer schadelijk. Als het probleem echt heel hardnekkig is, kan je de anaalklieren ook operatief laten verwijderen. Dat kost natuurlijk wel wat, maar dan ben je er wel vanaf. Let op: niet alle dierenartsen zijn geoefend en bekwaam in deze operatie! Laat je zonodig doorverwijzen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100