mijn poes is zwanger en doet anders is dit een teken van bevallen?

mijn poes is zwanger en is over 2,5 weken uitgerekend en normaal als ik ze eten kom geven komt ze heel hard en vrolijk aan rennen maar nu bleef ze boven liggen
en ik wou haar een katten snoepje geven en dat wou ze ook niet ook heeft ze vanacht in de badkamer op een handdoek geslapen terwijl ze normaal altijd beneden op een goot kussen gaat liggen.
is dit een teken van bevalling??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het zou kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Als de bevalling daadwerkelijk begint kan je beter de dienstdoende dierenarts bellen, want de kittens worden dan veel te vroeg geboren en dat is een behoorlijk risico voor moeder en kittens.
Ik denk eerder dat nu je moederpoes zo aan het uitdijen is, haar energie wat minder wordt, ze heeft ten slotte een behoorlijke last mee te zeulen. Houd goed in de gaten of ze blijft eten/drinken/plassen en poepen, anders ook de dierenarts bellen! Veranderd gedrag bij zwangere vrouwen (in het algemeen) is niet zo vreemd. De hormonen razen immers door haar lijfje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kat voorziet de energie voorraad van haar kittens.
een zwangersschap zelf vergt ook nog heel wat van een lichaam

ze weet zelf waarschijnlijk niet wat er aan de hand is (instinctief wel) maar kan niet relativeren. ze doet wat haar het beste lijkt/voelt en geeft hier aan toe.

als de bevalling zich aankondigd zal ze veel onrustiger en zoekender zijn, dus maak je nog geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk, omgerekend naar mensen taal zou de moeder dan met 6 maanden bevallen ipv 9 maanden. Bel je dierenarts. Het risico nemen dat ze nu gewoon ziek is lijkt me te groot. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet,toen mijn poes moest bevallen,moest ik gaan werken en ze was heel onrustig vroeg om aandacht en miauwde.
Toen ik weer thuis kwam had ze vier schattige poesjes gekregen.
We hadden een grote kartonnen doos klaargezet,maar zorg ervoor dat het geen fruitdozen zijn want deze kunnen erg gevaarlijk (ongezond)zijn omwille van de sproeistoffen waarmee het fruit werd behandeld! In de doos lag een deken en een paar oude flanellen lakens.
Blijft de poes onrustig na de geboorte dan is het raadzaam om een dierenarts te raadplegen.
Succes!