oudere kanarie tam maken

Hallo ik heb 6maanden een kanarie van ong 5jaar hij wilt.
als ik mijn hand in de kooi doe vliegt hij helemaal rond in de kooi hij hoeft niet als een papagaai op me schouder ofzo is wel leuk maar als hij op me hand wilt zitten en minder schuw is vindt ik het ook goed alsjeblieft geef me tips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Haal het voer uit de kooi. Wacht een uurtje en doe dan voorzichtig je hand met het voerbakje in de kooi. Verder absoluut niet bewegen.

Omdat vogels de hele dag door eten, zal hij het voer in de gaten hebben en er van willen pikken. De rust waarmee jij dit doet is van wezenlijk belang. Het kan wel een kwartier duren voor hij langzaam, eerst op afstand, naar het bakje toe komt.

Als hij in de kooi rond blijft fladderen wordt hij alleen maar gestresst. Dus...dan haak je af en probeert het de volgende dag opnieuw.

Heeft hij eenmaal uit het bakje gepikt, dan wordt hij al snel brutaler en gaat via je pols naar het bakje toe. Dat houd je dan een paar daagjes vol.
Vervolgens probeer je het voer op je geopende hand te houden. Vooral heel stil zitten en ook niet kuchen of praten.

Ben je eenmaal zover dat hij het voer uit de geopende hand eet, dan ga je het uitbouwen en heb je de vorderingen zelf in de hand.

Ik heb legio volwassen vogels, ook wildzang van buiten, op deze manier tam gekregen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Behalve met het voerbakje kan je het ook met een blaadje sla proberen. eerst door de tralies heen en later met de hand in de kooi. Maar steeds heel rustig aanbieden.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lukt dat de eerste dag al k heb het 2 keer geprobeert maar hij komt niet hoelang duurt deze oefening ong voordat hij durft te komen

Andere antwoorden (2)

Het zal heel lastig worden om deze oudere kanarie nog tam te krijgen .
je moet er zo vroeg mogelijk mee beginnen.
nu zal het veel tijd kosten om hem nog tam te krijgen

Toegevoegd na 19 minuten:
kijk op onderstaande link voor hoe je het kunt doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een kanarie van 5 jaar oud moeilijk tam krijgen alleen als je ze al jong uit het nest krijgt.
En met heel veel geduld zou het eventueel lukken maar ik ben er bang voor.