Bestaat er vriendschap tussen verschillende diersoorten onderling?

Hond/kat, hond/cavia, schaap/geit, schaap/kip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de natuur zullen dieren van verschillende soorten nooit spontaan met elkaar omgaan. Wat wij als 'vriendschap tussen dieren' herkennen, gebeurt alleen in gevangenschap of bij huisdieren.

Echt wel, kijk maar :)

Het zijn geen mensen, het gaat erom of ze elkaar kunnen verdragen.

jazeker, de vreemdste combi's zijn mogelijk, zelfs tussen roofdier en prooidier. voorwaarde is vaak wel dat de dieren op elkaar zijn ingeprent, dus dat ze samen zijn opgegroeid.

Neen Verschillende diersoorten kunnen wel in een soort van symbiose bijelkaar leven maar niet in een verhouding die vergeleken kan worden als een vriendschap bij de mensen. Als een dier mat een andere diersoort samenleeft is dat om de behoeftes van beide dieren aan te vullen.

Vriendschap, in de zin van menselijke vriendschap, bestaat niet tussen dieren. Er kan wel een vreedzaam samenleven zijn en een tot elkaar aangetrokken voelen. Dat aangetrokken voelen levert dan voor beiden voordeel op. Een klein katje zoekt bij voorbeeld de warmte van een hondenvacht. De hond laat het toe omdat het katje hem likt en dat is een prettig gevoel. Er moet altijd een zeker voordeel aan te beleven vallen voor beide dieren. Belangeloze vriendschap en voor elkaar klaarstaan, ongeacht of dit iets oplevert, vind je alleen bij mensen. (Maar zelfs dat moet je met een loepje zoeken. ;-))

Tuurlijk wel. Ik ken zelfs een geit en schaap die van elkaar hielden en zelfs een kind hebben gemaakt. Of een kat die heel veel moeite had om te aanvaarden dat haar beste vriend, een hond gestorven was. Ze bleef dagenlang in het mandje van de hond liggen. Of de schapen van andere mensen die in onze straat wonen en die kwamen in mijn tuin voor mijn kippen te bezoeken.

ja,het kan zeker vooral als je ze van klein af laat leren kennen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100