Wat vind een konijn leuk?

Ik heb een konijntje maar in de winter heb ik hem niet veel aandacht gegeven. Ik wil nu met hem spelen maar wat vind een konijn leuk om te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (4)

Een ander konijntje! ;-)
En verder zijn er speeltjes genoeg te vinden in een dierenspeciaalzaak. Wat jóuw konijntje het leukst vind, is een kwestie van uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die ;-)
Het is het allerleukst voor het diertje, een vriendje die ook in de winter bij hem is.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt. Ik heb er zelf ook 2. Ze zijn zooo lief, samen!
Wat veel mensen niet weten is dat speelgoed voor konijnen heel belangrijk is. Hij leeft zich op die manier niet uit op je dierbare meubels of kabels en snoeren, hij verveelt zich niet, en het is goed voor zijn lichaam. Dus laat een konijn niet in zijn hok of kooi zitten met alleen een bakje voer, maar geef hem eens wat speelgoed en kijk wat ie leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Konijnen zijn dol op speelgoed en veel kun je zelf maken of heb je al in huis Er is niet echt veel speelgoed voor konijnen op de markt, dit is erg jammer, konijnen vinden het namelijk heerlijk om iets te doen te hebben. Hieronder vind je wat tips voor speelgoed.

Let bij het geven van karton en papier wel op dat een konijn er niet te veel van eet. Het is in principe niet schadelijk, maar als ze er veel van eten kunnen ze verstopping krijgen!

kussens,
opgestapelde dozen,
open dozen,
hangende touwtjes,
knuffels,
dingen die geluid maken als ze het rond gooien,
kattentunnels (of buizen die je bij de bouwmarkt koopt),
voerballen (voor katten),
kattenspeeltjes (bijvoorbeeld een krabmuis of een ritsel / slaapzak),
afwasteiltjes,
dekens/kleedjes,
ballen (soms hebben ze er speciaal voor konijnen maar ook hondenspeelballetjes of een grote voetbal kan ook)
rieten manden (die bijten ze helemaal kapot, maar zo blijven ze van de plinten af, let wel op dat er geen lak aan de mand zit!)
metalen bal waar groenvoer in kan, die je in de kooi kunt hangen (belletje er af halen!)
cat-it fontein (drinken ze uit en spelen ze mee)
wc rollen / keukenrollen
onbedrukt en ongebleekt wc papier (graven ze in en slepen ze rond),
een grote bak met zand,
een oud telefoonboek,
wilgenballen of hooiballen (dierenwinkel)
takken van wilgenbomen of fruitbomen
hangmatjes (dierenwinkel / internetwinkels)
slaapmandjes (dierenwinkel, vaak kattenmandjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Cica, ik vind de site ook heel leuk ;)"
Kunstjes leren en het konijn goed belonen, speeltjes voor je konijn kopen of maken. En het konijn in een ren laten rennen en met het konijntje spelen en belonen.