Mijn hond laat een wolvengeluid horen als hij mijn stem door de telefoon hoort. Waarom doet hij dat ?

Mijn hond laat een Wolf geluid horen als hij mijn stem door de telefoon hoort.
Waarom doet hij dat ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K
jc54
2 jaar geleden
Vraag het hem eens......
zondag
2 jaar geleden
@jc54 door de telefoon. Dan huilt hij 'Hier ben ik'.

Antwoorden (1)

Neurowetenschappers hebben ontdekt dat de hersenen van honden de klank van de stem van hun baas op een vergelijkbare manier verwerken als mensen die elkaar goed kennen dat doen. Zoals jij bijvoorbeeld hoort aan de stem van jouw kind dat hij of zij ergens mee zit. Het maakt niet uit wát er gezegd wordt, maar het gaat om de manier waarop die maakt dat de hond daarop reageert.

Wolven maken jankgeluiden als communicatiemiddel, zo laten ze aan elkaar weten waar ze zijn. Mogelijk dat jouw hond als hij jouw stem door de telefoon hoort en begrijpt dat jij niet in de buurt bent dit middel gebruikt om aan jou te laten weten: hé, als je mij zoekt: hier ben ik!
Amadea