Hoe slecht is het voor een hond als je met 1 maaltijd ineens wisselt van soort brok?

Mijn hond krijgt in de ochtend vlees, en dat blijft hetzelfde, maar krijgt in de avond brokken. Mijn moeder heeft nu de verkeerde soort en merk brokken gekocht. Hoe slecht is het als ik deze toch ineens, zonder eerst te laten wennen, aan mijn hondje geef?? En als dat slecht is; hoe geef ik, zonder ruzie te maken, aan dat ik dezelfde brokken als eerst ga kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt van het hondje en het voer af. De ene hond heeft gevoeliger darmen dan de andere hond. Soms moet een hond even wennen en kan er verstopping of diarree optreden,maar dat is niet altijd zo,je hebt ook beestjes die alles kunnen eten. Maar het is verstandiger om het hondje te laten wennen aan het nieuwe voer door het te mengen met het oude voer.

Ineens van de ene op de andere brok overstappen kan gevolgen hebben dat je hond behoorlijke diarree krijgt. Het beste is de algemeen bekende mengdosering te gebruiken. Je kunt natuurlijk je moeder uitleggen dat je liever zijn eigen voer geeft omdat je hond anders diarree krijgt door plotselinge algehele vervanging van de brokken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100