Is het mogelijk een kweekkoppel Grote Alexanderparkiet uit elkaar te halen?

Het is de bedoeling dat een nu al bestaat kweekkoppel Grote Alexanderparkiet uit elkaar wordt gehaald en de pop bij een andere man wordt gezet, en die dan samen paren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
1.4K
Ivana
3 jaar geleden
Parkieten en papegaaisoorten zijn niet erg makkelijk in het vormen van een paartje. Je zult niet naar believen kunnen koppelen. Ze zullen een 'klik' moeten hebben voor paarvorming en dat bepalen ze zelf niet de eigenaar. Het kan zelfs zijn dat bij verlies van de geliefde partner, de vogel begint te treuren. Dus pas op!! Er moet een erg goede reden zijn om ze uit elkaar te halen.

Het beste antwoord

Als het nieuwe koppel lang genoeg aan elkaar gewend is zullen ze zeker paren. Je moet ze dan wel helemaal apart zetten van de andere vogels.