Mijn hond heeft artrose. Wat kan ik nu doen? Graag tips!

Voor medicatie, pijnstilling, hoe ermee omgaan enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wanneer je dat nog niet gedaan hebt de hond door de dierenarts laten onderzoeken, zonodig een foto laten maken. Mijn hond heeft veel baat bij een voedingssupplement: Seraquin en ik geef s-ochtends 1 uur voor de wandeling of metacam of rimadyl(pijnstillers) Niet laten zwemmen bij echt kous weer. En zorgen dat hij gemakkelijk het water uit kan. Dat geld voor alle bewegingen, niet laten springen, niet aan de fiets mee. Dus alle extra inspanningen vermijden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In ieder geval aan je dierenarts zijn mening vragen!
Probeer te voorkomen dat je hond onverwachtse bewegingen maakt, zoals wanneer je een balletje gooit. De hond rent dan, stopt abrupt, draait kort enz. Dit belast de gewrichten flink. Wel is het goed om rechtlijnige bewegingen te maken en dan vooral zwemmen, hierbij is de minste belasting, waardoor je spieren kweekt.
Volgens sommige kun je glucosamine geven en acupunctuur is te overwegen.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt speciaal voer waar glucosamine en chondroitine is toegevoegd, te verkrijgen bij de dierenarts.
uiteraard kan je dit ook zelf toevoegen aan het gewone voer.
bekijk het per dag, en geef de hond zo nodig meloxicam, ook te krijgen bij de dierenarts.
Rieneke1
13 jaar geleden
Het eerste waar ik aan denk is hyaluronzuur (hyonate). Ik weet alleen niet of dit tegenwoordig ook al bij kleinere dieren wordt gebruikt. Dat zou je eens moeten vragen bij de dierenarts (veearts)

Het wordt gebruikt bij paarden met artrose en dan in het gewricht (zitten risico's aan) of direct in de ader ingespoten. Het helpt in veel gevallen erg goed.
Aponi
13 jaar geleden
mijn hond heeft ook jaren artrose gehad en er vele last van gehad. Door Metacam te gebruiken verlicht het de ontsteking en dit werkte bij mijn hond erg goed.
Wellicht kun je het eens doorspreken met je dierenarts. Het is wel duur spul, maar met de ervaring die ik had is het het wel waard, ze liep weer beter en pijnvrij...en dat is veel waard natuurlijk.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens gehoord van goudacupunctuur? Ik ben hier zelf voor naar duitsland gegaan met mijn hond omdat daar een zeer goede dierenarts zit. Het is wellicht even wat geld, maar de hond hoeft daarna geen medicijnen meer, het is effectief en op den goedkoper. Op deze site: http://wolvenvrienden.forum2go.nl/ zitten een aantal mensen die ook goede ervaringen hebben met goudacupunctuur.