14 jarige hond plast plots binnen, enkel in mijn huis. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een hondje (Yorkshire) van 14 jaar. Hij is altijd zindelijk geweest maar plastte tegenwoordig vaak binnen. We zijn naar de dierenarts geweest die ons vertelde dat zijn prostaat vergroot was en dus tegen de blaas duwt, hier heeft hij medicatie voor gekregen. Hij woont bij mijn ouders, waar hij nu niet meer binnen plast (soms eens een ongelukje). Maar als hij bij mijn thuis komt logeren, plast hij bewust tegen alle plekken aan; zetel, tafel, stoelpoten,... ik krijg hem dit niet afgeleerd en snap niet vanwaar dit plots komt. Hij word vaak genoeg buitengelaten. Iemand enig idee hoe dit komt dat hij dit enkel bij mijn thuis doet? En wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hallo, erg vervelend voor je en voor de hond. Om het te laten stoppen weet ik geen oplossing maar er zijn bijvoorbeeld honden pampers.
Het klinkt een beetje vreemd, maar deze kan je gewoon bij je hond omdoen, en deze dan vervangen natuurlijk.

Als je hier onder op deze website kijkt, krijg je onderaan de pagina ook meteen artikelen te zien van een honden pamper.
http://www.dogfysion.nl/incontinentie/

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de foto zie je ook hoe dit er een beetje uitziet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo, ja inderdaad had ik ook al aan gedacht maar deze wil hij niet aandoen.. hij word dan heel agressief dus was jammer genoeg ook al geen optie. Heel vervelend!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat hij dement aan het worden is, hij weet het niet meer....
kan hijzelf naar buiten door een hondenluik of zo?
Mijn oudste hondje ging met 14 jaar het ook binnen doen......ze is 16 geworden en helemaal dement !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hebben geen hondenluikje.. denk inderdaad ook dat hij wat aan het dementeren is maar vind het vreemd dat hij dit enkel bij mijn thuis doet en niet bij mijn ouders hun thuis
drinkt ie ook meer dan anders? Het zou dan suikerziekte zijn, misschien moet je even het bloed laten nakijken. Ga dan liever met een 'nuchtere' hond naar de praktijk...is beter meten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hij drinkt heel weinig! Aan zijn bloed was alles in orde