hoe oud moet een kat zijn om naar buiten te mogen?

Mijn vader heeft 2 katten van 11 weken maar die wil hij naar buiten laten gaan maar we weten niet hoe oud ze moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat hoef je helemaal niet per se binnen te houden.

Antwoorden (3)

Vanaf 7 à 8 maanden kun je ze voorzichtig zelfstandig naar buiten laten en het beste is om ze dan eerst te wennen aan een tuigje zodat je ook kunt zien hoe ze reageren op het geluid van een auto of brommer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 11 weken zijn het nog babies : ze zouden zelfs eigenlijk nog bij hun moeder moeten zijn....

Je kunt ze natuurlijk buiten zetten om het herfstzonnetje op hun vachtje te laten schijnen, maar óf de tuin afzetten, zodat hen niets kan overkomen, óf erbij blijven, en ze voor al te grote ontdekkingsreizen behoeden : ze zijn nog zó jong, dat ze blindelings de meest gevaarlijke capriolen uit kunnen halen....

Bij volwassen 'nieuw'katten geldt : na zo'n 6 weken zijn ze aan hun nieuwe huis gewend, hun geurtjes hangen in het huis, en dan kunnen ze de omgeving gaan verkennen.
Mits niet aan een drukke straat, natuurlijk :maar dat spreekt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader zei ook tegen mijn stiefmoeder dat ze nog veel te jong zijn om weg te gaan bij hun moeder maar ze zei dat ze nu nog schattig zijn en later niet meer maar nu heeft ze gelukkig wel spijt!
ik zou minimaal wachten tot ze gecastreerd zijn.
katers kunnen met 5 mnd gecastreerd worden, poezen met 6 mnd.
Rieneke1