Is het mogelijk om een Russische schildpad terrarium tropisch in te richten zoals bij gifkikkers?

Wat voor grond is hiervoor nodig en waar moet ik om denken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Via internet kon ik meteen dit vinden qua eisen.

Russische vierteenschildpadden moeten 's winters in een binnenterrarium gehouden worden, maar 's zomers kunnen buiten gehouden worden. Het binnenterrarium...
*grondoppervlak ongeveer 150x100 cm voor 2 volwassen exemplaren.
*temperatuur moet overdag ongeveer 28°C zijn, en 's nachts mag deze dalen tot 16°C. *warmtespot waaronder het 35 tot 40°C is.
*UVB lamp aanwezig zijn.
*bodembedekking vb gras, zand en houtsnippers.
*droge ondergrond ( zodat hij kan graven)

Qua temperatuur lijkt me dat dus wel mogelijk.
maar de vochtigheid denk ik gaat voor meer problemen zorgen. Volgens mij ( en ik ben geen kenner ) zijn palundariums meestal veel natter.

Maar gaat een schildpad de planten niet aanzien als een lekker 'slaatje' om te eten?
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar zat ik inderdaad ookal aan te denken, dat ze deze planten zouden opeten dus dacht ik aan wand/klimop planten zand leek me ook weer slecht voor hun darmen mocht dat in of op hun voedsel komen. Bedankt voor de reactie trouwens :)