Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een Russische schildpad terrarium tropisch in te richten zoals bij gifkikkers?

Wat voor grond is hiervoor nodig en waar moet ik om denken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Via internet kon ik meteen dit vinden qua eisen.

Russische vierteenschildpadden moeten 's winters in een binnenterrarium gehouden worden, maar 's zomers kunnen buiten gehouden worden. Het binnenterrarium...
*grondoppervlak ongeveer 150x100 cm voor 2 volwassen exemplaren.
*temperatuur moet overdag ongeveer 28°C zijn, en 's nachts mag deze dalen tot 16°C. *warmtespot waaronder het 35 tot 40°C is.
*UVB lamp aanwezig zijn.
*bodembedekking vb gras, zand en houtsnippers.
*droge ondergrond ( zodat hij kan graven)

Qua temperatuur lijkt me dat dus wel mogelijk.
maar de vochtigheid denk ik gaat voor meer problemen zorgen. Volgens mij ( en ik ben geen kenner ) zijn palundariums meestal veel natter.

Maar gaat een schildpad de planten niet aanzien als een lekker 'slaatje' om te eten?
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar zat ik inderdaad ookal aan te denken, dat ze deze planten zouden opeten dus dacht ik aan wand/klimop planten zand leek me ook weer slecht voor hun darmen mocht dat in of op hun voedsel komen. Bedankt voor de reactie trouwens :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding