Hoe kan ik mijn kippen aanleren om nachts op stok te gaan?

ik wil kippen aanschaffen maar wil geen ren. ze kunnen loslopen in mijn enorme tuin maar hoe kan ik ze aanleren om nachts op stok te gaan?

een jaar geleden
2.2K
Antoni
een jaar geleden
@Diana1967, besef je wel dat een mooi grasveld door er kippen op te laten lopen binnen de kortste keren een dorre zandvlakte wordt? Ik raad je in ieder geval aan niet de hele tuin het terrein van de kippen te laten worden, hoe groot die tuin ook is.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
@Antoni, zal ook aan het aantal kippen liggen.
Diana1967
een jaar geleden
Ooh dat is niet zo erg. Ik heb alleen olijfbomen en vind dit een geweldige manier van onkruidbestrijding :)))

Antwoorden (2)

1. Stimuleer of plaats een kip voorzichtig op de stok.
2. Wacht een paar minuten en let op je kippen. Vaak als een kip erop staat, zullen de anderen hetzelfde beginnen te doen, maar het kan een beetje aanmoediging vergen.
3. Als er niemand bij de eerste komt, pak dan voorzichtig een tweede op en zet deze ook op de stok.
4. Herhaal dit proces en de rest van de groep zal zich waarschijnlijk bij de eerste paar kippen voegen.
5. Doe dit een aantal dagen, en al snel zou iedereen zelf op de stok moeten springen.
Het hele proces kan enkele dagen tot twee weken duren. Forceer het probleem niet. In het begin kunnen sommigen naar beneden springen terwijl je daar bent, en dan weer omhoog gaan zodra je weggaat. Of het kan bij de een wat langer duren dan bij de ander.

Zie ook deze tips:
https://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=69634
.
Om ze in het hok te krijgen: als het gaat schemeren met een zaklamp het hok in schijnen of doe een licht aan in het kippenhok. De kippen gaan het licht achterna en zullen elkaar volgen.
SimonV
een jaar geleden
Diana1967
een jaar geleden
Okay,dankjewel voor je antwoord. Maar betekent dat dat ik ze op de een of andere manier uit de tuin het nachthok in moet lokken? of alleen voer in het nachthok moet zetten in het begin? Of toch maar even een kleine omheining om het nachthok moet maken in het begin. Ik woon namelijk echt in the middle of nowwhere. Tussen de olijfboomgaarden.
SimonV
een jaar geleden
Als het gaat schemeren met een zaklamp het hok in schijnen of doe een licht aan in het kippenhok. De kippen gaan het licht achterna en zullen elkaar volgen.
Direct na ophalen van vorige eigenaar de kippen minimaal een half uur in het nachthok opsluiten. Daarna vrijlaten. Zo deed ik het al een paar maal en vanaf dag 1 gingen de kippen s'avonds netjes vanzelf op stok in het nachthok. Nooit buiten gebleven. Heb Amrock hennen.
een jaar geleden