mijn kater is weg gelopen en ik ben pas 2 mnd verhuist. De tuin kent hij niet. Wat nu?

Ik was in de tuin bezig en de kat is ontsnapt. Hij is nog nooit buiten geweest. Kan hij toch de weg terug vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

jouw kat heeft geen enkel referentiepunt, dus daar moet jij nu voor zorgen.
strooi wat van z'n kattengrit, liefst gebruikt, in de tuin.
zo geef je je kat een bekend geurspoor.
mocht hij langskomen en het ruiken, dan zal hj het herkennen en in de buurt blijven.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hartelijk dank voor je tip. Ik heb het gelijk gedaan en overal flyers opgehangen. Een paar deuren verderop heeft mijn kat zien lopen om 23:00 gisteravond zat hij bij zijn raam. Dus hij kan het goede huis niet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hartelijk dank. het heeft geholpen. Skippy heeft de weg terug gevonden. wat een opluchting

Andere antwoorden (3)

Ja ' de kat komt zelf terug die katers zijn gewoon onderzoeken maarhet is wel fucked up als je der net woont .. Godzilla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hebben wij ook meegemaakt met een van onze poezen. Een week was ze weg. Vlak nadat ze weg was begon het ook nog eens te vriezen en te sneeuwen zodat alles waar ook maar een geur aan zat bedekt was. Gelukkig hadden we nog (toen) 2 andere katten die af en toe eens buiten kwamen en dus verse sporen konden achterlaten. Na een week stond ze plots voor de neus van mijn dochter. De kater is ook enkele dagen weg geweest. Mee genomen door kinderen op een fiets. Vond zijn weg ook niet meer terug. Overal flyers gehangen en na een dag of 2 - 3 konden we hem gaan ophalen bij mensen een kleine 2 km hier vandaan. Hij lag bij hen binnen in een kennel te slapen, zo moe was hij. Al bij al hebben wij er geluk mee gehad. Ik zou dus zeggen: een goed duidelijke foto overal ophangen en zelf af en toe in de buurt eens gaan roepen op de kat.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Het kan zelfs zijn dat hij is teruggelopen naar het oude huis, dat gebeurt wel vaker...