Mijn hond luistert totaal niet en valt andere honden aan!! Wat moet ik doen?

Mijn hond een kruising tussen een weimaraner en een ridsback valt andere honden aan!! Mijn ouders doen er niks aan terwijl ik weet dat het bij hun ook gebeurt. Nu wil ik er wel wat aan doen want ik ben het zat!! Als we met de riem lopen trekt ze altijd zelf met stroombad. Ze breekt los als ze een ander dier ziet. Pas als we los met der lopen (wel met stroomband) luistert ze wel. Als ze een kat ziet blijft ze bij je. Alleen bij honden is het anders. Ookal zet je de bad op honder% ze valt andere honden aan. Deze keer was het bij mij weer raak ondanks een andere route. Dit keer heeft ze doorgebeten. Ik ben doorgelopen en heb het later pas ondekt toen ze bloed aan der bek had. Ik weet geen manier meer hoe ik het moet oplossen. Wat moet ik doen???

Toegevoegd na 47 minuten:
Een muilkorf vinden wij te zielig!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Om te beginnen een muilkorf/muilband aanschaffen voor als je haar uit laat. Verder zou je met een socialisatiecursus veel kunnen winnen.
6 jaar geleden
Zowel de Weimaraner als de Rodesian Ridgeback zijn verdedigingshonden. Dat vereist een stevige aanpak en een goede opvoeding, als je je hier geen buil aan wilt vallen.De Rodesian werd gebruikt voor het terughalen van slaven en ter bescherming tegen wilde leeuwen als de baas de bush inging, te paard of lopend.
De Weim werd gefokt in de plaats Weimar, om de boswachter te beschermen tegen kwaadwillende stropers als hij die onverhoeds tegen kwam. De Weimaraner is bovendien een gewilde, sterke jachthond.

Je kunt je dus voorstellen dat een mix of een van beide rassen puur, veel kennis van hondengedrag vraagt. Het zijn absoluut geen honden voor beginners. Als deze hond zo aan zijn eigen initiatief wordt overgelaten en geen remmingen kent, vraag je om gigantische problemen.
Zo te horen zitten jullie daar niet ver vanaf.

Natuurlijk is hier wat aan te doen. Maar dat kan niet meer met een socialisatie- of hondenopvoedingscursus. Daar moet een een- op- een behandeling van een gediplomeerde hondentherapeut aan voorafgaan. Zoals hij nu is, gevaarlijk voor andere honden, wordt hij niet eens op de normale lessen toegelaten.

Ik zou je ouders hierop aanspreken en deze waarschuwing laten lezen. Ik heb heel veel honden opgevoed en weet waar ik het over heb.
Vraag je dierenarts om het adres van een goede hondentherapeut en begin gauw met de opvoeding, maar dan met hulp van....alleen brengen jullie dit niet meer voor elkaar.
Als er echt ongelukken gebeuren moeten je ouders ook de portemonnaie trekken en dat is veel duurder dan een paar goede lessen.

Ik wens je sterkte.
Ivana
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+hoogste tijd voor ingrijpen, anders gaat het fout.
Ivana
6 jaar geleden
Dan heb ik zeker een goede dierenarts. Alleen van degenen waar hij zelf de werkwijze van gezien heeft, geeft hij de namen door!